פישמן ותדהר יקימו מגדל מגורים בת"א ב-420 מיליון שקל

תדהר תשלם לדרבן כ-67 מיליון שקל עבור 50% מהקרקע לפרויקט ברחוב יגאל אלון, מול הסינרמה

דוד זבידה / צילום: תמר מצפי
דוד זבידה / צילום: תמר מצפי

קבוצת מבנה שבשליטת אליעזר פישמן, וקבוצת תדהר בבעלות גיל גבע ואריה בכר, יקימו יחד פרויקט למגורים במתחם יגאל אלון בת"א, בפינת הרחובות עמינדב ומיטב (מול הסינרמה). מדובר בקרקע בשטח כ-6 דונמים שנמצאת בבעלות חברת שמי בר הנשלטת על-ידי דרבן של פישמן (כ-83.3%), חברה בת בבעלות החברה הכלכלית ירושלים.

על הקרקע תב"ע מאושרת להקמת בניין מגורים בן 27 קומות, שיכלול 170 דירות בגדלים שונים. דרבן כבר הגישה בקשה להיתר בנייה לעירייה, ונכון להיום אין צורך בהריסה של מבנים קיימים והקרקע פנויה לבנייה. בכוונת החברות לבנות מתחת למגדל המגורים חניון תת-קרקעי שיכיל כ-340 מקומות חנייה לדירות.

במסגרת העסקה תרכוש תדהר מידי שמי בר 50% מהזכויות בקרקע המיועדת לפרויקט המגורים, עבור 67.25 מיליון שקל - סכום המשקף שווי של 134.5 מיליון שקל למתחם המיועד לבנייה למגורים, וסביב 800 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור. הפרויקט יבוצע במסגרת של עסקה משותפת, בחלקים שווים, שבמסגרתה יפעלו הצדדים במשותף לתכנן, להקים, לנהל, לשווק ולהסדיר את המימון לפרויקט, אשר יובטח במגרש שעליו יוקם.

התמורה לשמי בר תשולם מחלקה של תדהר בעודפים מהפרויקט. סכום התמורה לא יעלה על חלקה של תדהר בעודפים מפרויקט המגורים, גם אם סכום זה יהיה נמוך מסכום התמורה. מנגד, במקרה שבו עודפי הפרויקט יעלו על סכום מסוים, תשלם תדהר לשמי בר סכום נוסף של עד 14 מיליון שקל. יתרת העודפים, ככל שתהיה, תתחלק בין שמי בר לבין תדהר בחלקים שווים.

זכויות נוספות

היקף הפרויקט, הכולל את עלות הבנייה, מרכיב הקרקע ושיווק הדירות, עומד על כ-420 מיליון שקל. עוד נמסר מהחברות היום, כי בכוונתן לכלול בפרויקט דירות קטנות, החל מדירות 2 חדרים בשטח כ-60 מ"ר. רק כ-20% מכלל הדירות בפרויקט יהיו בנות 5 חדרים או גדולות יותר.

לדרבן זכויות נוספות על המגרש - זכויות בהיקף של כ-60 אלף שקל למשרדים ומסחר בשני בניינים - שאינן חלק מהעסקה שנחתמה כעת עם תדהר. נכון להיום מקדמת דרבן את התוכנית למשרדים ומסחר ובכוונתה ליזום אותה בהמשך.

"מדובר בפרויקט מגורים משמעותי בלב לבה של תל אביב", כך אמר היום דוד זבידה, מנכ"ל קבוצת מבנה. גיל גבע, מנכ"ל ויו"ר קבוצת תדהר: "מדובר במיקום אטרקטיבי והפרויקט יכלול ריבוי של דירות בנות 2 ו-3 חדרים, שיהוו היצע יוצא דופן באזור".

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"