נעילה שלילית באירופה; מניית UBS זינקה בכ-6%

UBS ו-HSBC עקפו את התחזיות בשוק ■ ירידות שערים בוול סטריט ■ הבנק המרכזי של אוסטרליה הוריד היום, כצפוי, את הריבית ב-0.25% לרמה של 2%

בורסות אסיה / צילום: רויטרס
בורסות אסיה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה נחתם היום (ג') בירידות שערים, בצל המגמה השלילית בוול סטרט וברקע לדרמה המתנהלת בין יוון לנושיה במסגרת המו"מ על תוכנית החילוץ היוונית. מניות הבנקים ריכזו עניין לאחר פרסום תוצואותיהם של UBS ו-HSBC.

הבנק השוויצריUBS דיווח היום על רווח של 1.98 מיליארד פרנק שוויצרי ברבעון הראשון של 2015 לעומת צפי אנליסטים לרווח של 1.04 מיליארד פר"ש ולעומת רווח של 1.05 מיליארד פר"ש ברבעון המקביל אשתקד.

מניית HSBC סיימה בירידות של כ-3%, לאחר שהבנק הבריטי דיווח על רווח לפני מס של 7.06 מיליארד דולר, מעל התחזיות בשוק.

בינתיים, שוק המניות הגרמני צלל בכ-2.4%, כאשר מניית חברת התעופה לופטנזה בלטה בירידות לאחר שדיווחה על תוצאות נמוכות מהצפי בשוק.

מגמה שלילית באסיה

יום המסחר בבורסות אסיה (ג') ננעל בירידות, כשהסוחרים הגיבו להודעת הבנק המרכזי של אוסטרליה. בטוקיו וסיאול לא התקיים היום מסחר.

הבנק המרכזי של אוסטרליה הוריד היום, כצפוי, את הריבית ב-0.25% לרמה של 2%. מרבית הכלכלנים שהשתתפו בסקר של רוייטרס העריכו שזה יהיה הצעד של הבנק.

שבוע המסחר הנוכחי יביא עמו נתונים כלכליים רבים, שעשויים לשפוך אור על הכיוון אליו הולכים בוול סטריט ובבנק המרכזי. "הרבעון הראשון מאחורינו, בין אם נתונים או דוחות. עכשיו הכל תלוי בנתונים הטריים שיחזו את העתיד", אומר היום ארט הוגן, אנליסט שווקים ראשי ב-Wunderlich Securities.

בסין פורסם אתמול הנתון הסופי של מדד מנהלי הרכש לתעשיה של HSBC שעמד באפריל על 48.9 נק' לעומת הנתון הממשלתי הרשמי שעמד על 50.1 נק'.

מניית דומינו'ס פיצה עלתה לשיא כל הזמנים במסחר באוסטרליה לאחר שכלכלני מורגן סטנלי העלו את מחיר היעד למניה מ-40 ל-50 דולר אוסטרלי.

מניית HSBC רשמה עלייה קלה לקראת פרסום הדוח הרבעוני של הבנק.