"תקציב הסלולר של חברי הכנסת מנופח - לקצצו ב-75%"

ח"כ אורן חזן: "התברר לי כי גם אם ננצל את מכלול השרותים שמציעה החברה, ובהם שיחות חופשיות, הודעות כתובות, אינטרנט וכן שרות שיחות לחו"ל, לא נעבור את רף ה-300 שקלים לחודש" ■ דובר בחיסכון של 2 מיליון שקל מתקציב המדינה

ח"כ אורן חזן (ליכוד) קורא להפחית את תקציב שיחות הסלולר של חברי הכנסת ב-75%. מבדיקה שערך חזן עולה כי התקציב השנתי שהוקצה לחברי הכנסת עבור הוצאות הסלולר עומד על 23,637 שקל. בחישוב חודשי מדובר בכ-2,000 שקל לחודש לח"כ.

"לאחר שנועצתי עם נציגי חברת פלאפון המספקת שירותים לכנסת, התברר לי, כי גם אם ננצל את מכלול השרותים שמציעה החברה, ובהם שיחות חופשיות, הודעות כתובות, אינטרנט וכן שרות שיחות לחו"ל, לא נעבור את רף ה-300 שקלים לחודש לח"כ", כותב חזן לוועדה הציבורית הקובעת את תנאי חברי הכנסת.

"אבקש מהוועדה להוריד את הסכום לכ-500 שקל. על פי חישוב שלי, וכאמור בהתאם לבדיקה שערכתי, סכום זה מספיק דיו לכל הצרכים הסלולארים של חברי הכנסת", ממשיך חזן במכתבו. בעקבות הרפורמה בסלולר, מבקש חזן מהוועדה לקצץ את התקציב שהוקצה, ב-75%. על פי החישוב שעשה מדובר בחיסכון של כ-2 מיליון לקופה הציבורית. "אני רואה חשיבות גבוהה לעניין. במהלך זה, ניתן יהיה לחסוך מעל 2 מיליון שקלים. מדובר בכסף צבוע אשר יכול להיות מופנה לאפיקים חשובים אחרים", הבהיר חזן.

במכתבו לוועדה הציבורית הסביר ח"כ חזן את הבעייתיות, בתקצוב הנוכחי: "תקציב השנתי שהוקצה לחברי הכנסת עבור הוצאות הסלולר הינו תקציב צבוע אשר על אף העובדה שאיננו בר שימוש מלא, לא יכול להיות מווסת לנושאים אחרים. במאי 2012, נעשתה רפורמת הסלולואר, מהלך שהוביל להורדה דרסטית בהוצאה החודשית לכל אדם באשר הוא ולחברי הכנסת בכללם".

חזן הוסיף במכתבו כי מבדיקה שערך ולאחר שנועץ עם נציגי חברת פלאפון המספקת שירותים לכנסת, "התברר לי, כי גם אם ננצל את מכלול השירותים שמציעה החברה, שיחות חופשיות, הודעות כתובות, אינטרנט וכן שרות שיחות לחו"ל, לא נעבור את רף ה- 300 שקלים לחודש. גם קבלה והוצאת שיחות לחו"ל ומחו"ל לארץ, בהתנהלות נכונה לא יביא לניצול התקציב שהוקצה לכך".

באשר לעלויות הסלולר בחו"ל, מציע חזן כי חברי הכנסת יעשו שימוש באמצעים הטכנולוגים המתקדמים לשיחות חינם. "בעידן האינטרנטי כיום, קיימות חלופות רבות לשיחות חינם כגון סקייפ, וואצאפ ועוד".