הסכסוך עם משרד התקשורת: בזק מציעה למנות בורר

בזק מציעה למשרד התקשורת למנות בורר מקצועי כולל גורם מחו"ל על מנת להוכיח שהמודל שהמשרד מציע להקצאת הטלפוניה שלה למתחרים אינו ישים ■ משרד התקשורת טרם השיב להצעה

סטלה הנדלר / צילום: יחיאל ינאי
סטלה הנדלר / צילום: יחיאל ינאי

חברת בזק פנתה למשרד התקשורת והציעה למנות בורר מוסכם לסוגיית הטלפוניה שלה כחלק מהשוק הסיטונאי. הניסיון של בזק למינוי בורר בא על רקע המבוי הסתום בשיחות בין הצדדים והעובדה שמשרד התקשורת מתעקש שהחברה תציע את שירות הטלפוניה שלה למתחרותיה כחלק מהרפורמה בשוק הקווי.

בבזק מציעים למשרד התקשורת למנות כל גורם מקצועי שירצה, והחברה מוכנה אף לממן הבאתו של גורם כזה מחו"ל, וזאת על מנת שיבחן האם בזק יכולה לספק שירות טלפוניה למתחרותיה במודל שמציע משרד התקשורת. החברה משוכנעת שכל גורם מקצועי רציני שיגיע ויבחן את הפתרונות המוצעים על ידי המשרד, יגלה שהם אינם ישימים הנדסית או שעלותם אינה ריאלית.

במקביל, החלה בזק בחיפוש אחר פתרונות הנדסיים לנושא הטלפוניה ופנתה לספקים שונים על מנת לגשש אצלם לגבי פתרונות אפשריים. מדובר בשיחות ראשוניות בלבד ואין עדיין מכרז, אבל המהלך של בזק מעיד שהחברה מחפשת סולם לרדת מהעץ עליו טיפסה, ושאולי היא מחפשת מוצא מהמבוי הסתום.

משרד התקשורת לא הגיב עדיין להצעה של בזק למנות בורר בסכסוך בין הצדדים, אם כי ניתן להעריך שהיוזמה תיתקל בחשדנות, לנוכח העובדה שהחברה מציעה את הבורר רגע לפני המועד שמשרד התקשורת כפה עליה להציע את שירות הטלפוניה למתחרותיה.

בין בזק והמשרד שורר אי אמון כבד, והמשרד משוכנע שבזק עושה כל שביכולתה על מנת לדחות את המועד לתחרות בטלפוניה. יש הטוענים גם שבזק נוקטת בצעדים אלה כעת על מנת להראות לבג"צ שהיא ניסתה להגיע לפשרה עם המשרד בנושא הטלפוניה אך המשרד הוא זה שסירב.

הצדדים אמורים למסור לבג"ץ דוח בתוך שבועיים שבמסגרתו הוא ידווח על המגעים בין הצדדים. ההחלטה של בג"ץ דחתה את בקשת בזק להוציא את הטלפוניה מהרפורמה הקווית, ושלחה את הצדדים להמשיך ולהתדיין ולהקשיב לטענות של בזק שאומרת שלא מקשיבים לה.

משרד התקשורת מצידו קיים את מה שבג"ץ ביקש ושמע את בזק מספר פעמים, אך הוא סבור שבזק מתנגדת לשירות מטעמים של רצון למנוע פגיעה ברווחיותה ולא מטעמים של אי היתכנות הנדסית.