טבע השלימה את רכישת אוספקס תמורת 3.2 מיליארד דולר

טבע שילמה לבעלי המניות באוספקס 101 דולר למניה במזומן או סכום כולל של 3.2 מיליארד דולר ■ מדובר בפרמיה של כ-42% מעל המחיר שבו נסחרה מניית אוספקס בנאסד"ק לפני הדיווח הראשוני על העסקה

ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר
ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר

טבע הודיעה היום (ג') כי השלימה את רכישת חברת התרופות האמריקאית Auspex, לאחר ששילמה 101 דולר למניה במזומן או סכום כולל של 3.2 מיליארד דולר. מדובר ברכישה הכי גדולה של טבע מאז רכישת ספלון ב-2011 תמורת כ-6.8 מיליארד דולר.

אוספקס נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של קרוב ל-2.3 מיליארד דולר, כך שטבע שילמה פרמיה של כ-42% על מחיר השוק. טבע מציינת שהעסקה אושרה על-ידי הדירקטוריונים של שתי החברות. בין בעלי המניות בחברה נמצאים גופים מוסדיים מוכרים, ביניהם פידליטי, פרנקלין ובלקרוק.

המוצר הניסיוני המוביל של אוספקס הוא SD-809, המפותח כטיפול פוטנציאלי בכוריאה, המשויכת למחלת הנטינגטון, דיסקינזיה מאוחרת ותסמונת טורט. "אנחנו מאמינים שהשילוב בין הפורטפוליו של יכולות המחקר והשיווק החזקות שלנו יניב ערך משמעותי לבעלי המניות של טבע", אמר ארז ויגודמן, נשיא ומנכ"ל טבע. "אנו שמחים וגאים להמשיך במאמצים להביא טיפולים חדשניים לשווקים של הפרעות תנועה, תחום שאינו זוכה למענה הולם".