הבורסה סגרה בירידות; "נראה שכולם רוצים לממש רווחים"

ירידות חדות בשוק האג"ח במקביל לעולם ■ ישראמקו מחלקת דיבידנד ראשון ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ד') בירידות, במקביל למגמה מעורבת בבורסות אירופה וירידות בוול סטריט. בשוק האג"ח נרשמו היום ירידות חדות במקביל למגמה בשוקי האג"ח בעולם והתשואה על אג"ח ממשלתית שקלית עם מח"מ של כ-7.8 שנים עלתה ל-1.73%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל.

קובי נימקובסקי, מנכ"ל אלומות בית השקעות, מציין כי "מבחינה כלכלית לא יכול להמשך לאורך זמן מצב כמו זה שאנחנו רואים כרגע - מצב שבו גם הדולר נחלש, גם המניות נחלשות וגם מחירי האג"ח יורדים והתשואות עליהן עולות. נראה שכולם רוצים כרגע לממש רווחים".

"בעקבות העצבנות בשווקים והתנודתיות החדה שנרשמת בכל האפיקים - ישנה פעילות ערה של מכונות מסחר הסוחרות עם המגמה ומעצימות אותה, מה שמלחיץ עוד יותר את המשקיעים וגורם להם להזדרז ולממש רווחים", אומר נימקובסקי.

עמית רוזנצוויג, מנהל השקעות בכיר בהלמן-אלדובי, מעריך כי "העצבנות בשוק תימשך בתקופה הקרובה על-פי נתוני המאקרו בארה"ב. אך יחד עם זאת, העלאות הריבית בארה"ב יהיו מתונות ביותר ובאירופה הנגיד האירופאי ימשיך עם תוכנית ההרחבה הכמותית כסדרה, עובדה אשר תגביל את עליית התשואות בחלק הארוך כל עוד התשואות בחלק הקצר נשארות אפסיות".

בזירת המניות חברות הגז ונפט רושמות עליות חדות לאור הודעת ישראמקו על חלוקת דיבידנד ופרסום דוחות נובל ואופטימיות זהירה מצדם לקראת הסדר מול הרגולטור בנוגע לקידוח "לוויתן". חברות התקשורת ממשיכות את המגמה השלילית על רקע אי-הוודאות בתעשייה. בשוק החוב האפיק הממשלתי רושם ירידות חדות במיוחד בחלק הארוך של העקום וזאת לאור המגמה בשווקים הגלובליים.

בבית ההשקעות הלמן-אלדובי מעריכים כי "כל עוד הריבית קצרת הטווח תישאר אפסית ע"י בנק ישראל והשקל ימשיך את חוזקו מול שאר המטבעות נראה מדיניות מרחיבה בארץ. עובדה אשר תטיב עם החלק הארוך של העקום בארץ, כאשר בטווח הקצר המגמה מכיוון ארה"ב תיקבע את התשואות בארץ. בשוק החוב מורגשת ירידת מחירים ברוב האפיק הקונצרני ועליית תשואות אנו חושבים שיש לבחור בפרטנות אג"חים אשר נסחרים בתשואות אטרקטיביות מול הסיכון ורושמים ירידות שערים חדות בשל נזילות נמוכה והמימוש באפיק הממשלתי".

צוותי המשא-ומתן הקואליציוני של הליכוד והבית היהודי הגיעו לסיכום: ח"כ איילת שקד תמונה לשרת המשפטים ותעמוד בראש ועדת השרים לענייני חקיקה. בנוסף תהיה שקד חברת הקבינט המדיני-ביטחוני. בכך נסללה הדרך להקמת ממשלת נתניהו הרביעית. הלילה בחצות צפוי לפקוע המועד שניתן לנתניהו להרכיב ממשלה.

מניות במוקד

ישראמקו דיווחה אתמול לבורסה על חלוקת דיבידנד ראשונה למשקיעיה, בסך כולל של 100 מיליון דולר.

מניית אגרי הוסיפה לרכז עניין רב. החברה הודיעה על מיזוג לתוכה של פעילות רשת קופיקס, זינקה במשך רוב יום המסחר אתמול - וסיימה בירידות שערים חדות.

פלוריסטם דיווחה הבוקר כי קיבלה אישור פטנט באירופה לתאים המשמשים לטיפול במח עצם פגוע. הפטנט מעגן גם את טכנולוגיית ריבוי התאים התלת ממדית של החברה.

מזור רובוטיקה המשיכה לאבד גובה לאחר שצנחה אתמול בעקבות המלצת "מכירה" מאתר הניתוחים הפיננסיים האמריקאי זאקס.

טבע הודיעה אתמול כי השלימה את רכישת חברת התרופות האמריקאית Auspex, לאחר ששילמה 101 דולר למניה במזומן או סכום כולל של 3.2 מיליארד דולר. מדובר ברכישה הכי גדולה של טבע מאז רכישת ספלון ב-2011 תמורת כ-6.8 מיליארד דולר.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]