מיילן פרסמה דוח מאכזב - ונחושה לקנות את פריגו

מיילן הרוויחה 70 סנט למניה ברבעון הראשון על הכנסות של 1.87 מיליארד דולר - מתחת לתחזיות האנליסטים

רוברט קורי / צילום: בלומברג
רוברט קורי / צילום: בלומברג

חברת התרופות הגנריות מיילן פרסמה הלילה (ד') דוחות כספיים מאכזבים אך מנהליה הביעו מחויבות לרכוש את פריגו, וזאת על רקע הצעת הרכש שהגישה טבע לבעלי המניות.

הת'ר ברש, מנכ"לית פריגו , מסרה כי היא בטוחה שבעלי המניות של מיילן יגבו את ההנהלה בעסקת פריגו. בשיחת ועידה עם אנליסטים היא הוסיפה כי "השילוב של מיילן ופריגו הוא הגיוני בעליל".

מיילן הציגה בדוחותיה רווח נקי של 70 סנט למניה ברבעון הראשון של השנה, בעוד אנליסטים ציפו ל-71 סנט למניה. ההכנסות צמחו ב-9.1% ל-1.87 מיליארד דולר בעוד אנליסטים ציפו ל-2.07 מיליארד ד'.

יש לציין כי מיילן ספגה ירידה של 93 מיליון דולר בהכנסות בשל הפרשי מט"ח, אך היא חזרה על תחזיותיה לשנת 2015 ועל היעד שהציבה לעצמה לשנת 2018: רווח נקי של 6 דולרים למניה.

מניית מיילן נסחרה כמעט ללא שינוי במסחר המאוחר בוול סטריט. בימים אלה נסחרת המניה סביב 72.9 דולר, בעוד הצעת הרכש של טבע עומדת על 82 דולר למניה (40.1 מיליארד דולר).

אם טבע תצליח להשתלט על מיילן היא תיצור ענקית גנריקה עם הכנסות של יותר מ-27 מיליארד דולר בשנה ותבסס את מעמדה כמובילת התעשייה. כמו כן, אם טבע תשתלט על פריגו המשמעות היא ביטול ההצעה לרכישת פריגו ב-32.7 מיליארד דולר.

ברש סירבה להתייחס להצעת הרכש של טבע בשיחת הוועידה עם האנליסטים וטענה שתגובת הדירקטוריון, שדחה פה אחד את הצעת טבע, "מדברת בעד עצמה".