וול סטריט ננעלה בירידות; "חרדה בנוגע למשרות באפריל"

מאקרו: סקר ה-ADP הצביע על תוספת של כ-169 אלף משרות לסקטור הפרטי, מתחת לתחזיות ■ הרבלייף עקפה את התחזיות, טסלה תדווח לאחר המסחר

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בירידות שערים, על רקע דבריה של יו"ר הפד בנוגע למחירי המניות, ולקראת פרסום נתוני התעסוקה ביום שישי.

בן גרבר, אנליסט שווקים במודי'ס, אומר כי "היום אנחנו רואים חרדה בנוגע לסוגיית הצמיחה במספר המשרות באפריל. גם אזהרתה של ג'נט ילן בנוגע למחירי המניות לא עזרה לביטחון בשוק".

אלעד שמש, סמנכ"ל המחקר והברוקראז' בבית ההשקעות קולמקס, מציין היום כי "העצבנות חוזרת מעט לשווקים לאחר נתון המאזן המסחרי אשר משקף גידול בגירעון המסחרי של ארה"ב. בפועל גם שביתת הנמלים וגם הדולר החזק מקרינים על הגרעון האמריקאי וצפויים להשפיע על נתוני האבטלה הקרובים. הבוקר, ניכרת תכונה גבוהה וגידור מאסיבי סביב תנודה צפויה של עד 2% בטווח הקצר. עיקר הטריגר צפוי ב 48 שעות הקרובות בהן יפורסמו היום סקר התעסוקה, ובשישי נתון האבטלה אשר צפוי לדחוף את השווקים לתנודתיות גבוהה, אולי תחילתו של מהלך חדש".

בזירת המאקרו פורסם היום כאמור סקר ה-ADP, שהצביע על יצירה של 169 אלף משרות חדשות באפריל בסקטור הפרטי (ללא מגזר החקלאות). התחזיות בשוק עמדו על תוספת של כ-192 אלף משרות, לאחר תוספת של 175 אלף משרות במארס. ביום שישי, נזכיר יפורסם דוח התעסוקה המלא, שע"פ קונצנזוס האנליסטים יצביע על תוספת של כ-227 אלף משרות בעוד שיעור האבטלה צפוי לרדת ב-5.4%.

יו"ר הפד ג'נט ילן נאמה היום בכנס כלכלי בוושינגטון. ילן הזהירה מפני העלייה במחירי המניות והאג"ח בסביבה של הריבית הנמוכה. עם זאת, לדבריה, הסיכונים ליציבות הכלכלית מתונים.

ילן אמרה כי הפד הצליח לשנות באופן משמעותי את תרבות לקיחת הסיכונים המוגזמת של הבנקים בארה"ב, אך הוסיפה כי יש תחומים נוספים שבהם הפד צריך לפעול. ילן דיברה במהלך הנאום על התמריצים הפיננסים שהעניקו החברות הגדולות לעובדי החברה ועל התפקיד שלהם ביצירת המשבר הגדול ב-2008. "למרבה הצער, בשנים שקדמו למשבר הפיננסי, חברות רבות נטלו סיכונים רבים שהן לא יכלו לעמוד ולנהל אותם", לדבריה.

טסלה תעקוף את התחזיות?

הרבלייף (סימול: HLF) פרסמה אתמול לאחר המסחר את תוצאותיה, ודיווחה על רווח נקי של 78.2 מיליון דולר או 92 סנט למניה ברבעון הראשון של השנה. הרווח המתואם עמד על 1.29 דולר למניה. ההכנסות ירדו ב-12% ל-1.11 מיליארד דולר אך בניכוי השפעת התחזקות הדולר, המכירות עלו ב-4%. אנליסטים ציפו לרווח נקי של כדולר למניה על הכנסות של כ-900 מיליון דולר.

יצרנית הרכב החשמלי טסלה צפויה לדווח לאחר נעילת המסחר על הפסד נקי של 50 סנט למניה ברבעון הראשון של השנה, לעומת רווח של 12 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות צפויות לעלות ל-1.04 מיליארד דולר לעומת 713 מיליון דולר ברבעון הראשון ב-2014.

קליקסופטוור , ספקית פתרונות ניהול כוח אדם נייד ואופטימיזציה של מערך שירות, דיווחה על ירידה של 6% בהכנסות הרבעון הראשון ל-26.7 מיליון דולר. ההפסד non-GAAP הסתכם בכ-3.7 מיליון דולר או 11 סנט למניה בדילול מלא. כפי שדווח ב-30 באפריל, החברה חתמה על הסכם לרכישתה על ידי קרן ההשקעות הפרטיות פרנסיסקו פרטנרס. עם השלמת העסקה תהפוך קליקסופטוור לחברה פרטית.

סאפייאנס דיווחה על עלייה של 12% בהכנסות לכ- 41 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2015. הרווח הנקי (Non GAAP) ברבעון עלה ב- 40.1% לכ-4.7 מיליון דולר. דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בהיקף כספי כולל של כ- 7.2 מיליון דולר במזומן לבעלי המניות בחברה. החברה צופה לשנת 2015 עלייה של 17% בהכנסותיה, על בסיס שער חליפין קבוע, לרמה של 174-178 מיליון דולר.

פלוריסטם דיווחה הבוקר כי קיבלה אישור פטנט באירופה לתאים המשמשים לטיפול במח עצם פגוע. הפטנט מעגן גם את טכנולוגיית ריבוי התאים התלת ממדית של החברה.

חברת רדקום הודיעה היום כי מפעיל תקשורת בדרג Tier-1 איתו חתמה לאחרונה על חוזה בהיקף של 4.3 מיליון דולר להטמעת פתרון MaveriQ, בחר להרחיב את ההסכם ל-3 שנים בהיקף כולל של 13 מיליון דולר. זוהי העסקה הגדולה ביותר בתולדות רדקום.