קרנות וולינגטון ופולסון קנו מניות מיילן בכ-1.5 מיליארד ד'

קרן הגידור של המיליארדר ג'ון פולסון רכשה מניות מיילן תמורת כ-520 מיליון דולר, והעלתה את החזקתה ל-4.5% מהחברה, וחברת ההשקעות Wellington עלתה להחזקה של 6.5% לאחר רכישת מניות תמורת כ-917 מיליון דולר

הת'ר בראש, מנכ"לית מיילן, וארז ויגודמן, מנכ"ל טבע /  צילומים: איל יצהר ורויטרס
הת'ר בראש, מנכ"לית מיילן, וארז ויגודמן, מנכ"ל טבע / צילומים: איל יצהר ורויטרס

בעוד שחברת התרופות האמריקאית מיילן חוזרת שוב על המחויבות שלה לרכוש את פריגו, בשוק ממשיכים לצפות דווקא להתממשות העסקה השנייה שעל הפרק ב"משולש הרומנטי" של תעשיית התרופות - רכישת מיילן על-ידי טבע.

מיילן, שפרסמה אתמול דוחות פושרים לרבעון הראשון, פרסמה היום (ד') זימון לאסיפה כללית לאישור רכישת פריגו, בהצעה לעסקה שהיקפה הנוכחי גבוה מ-34 מיליארד דולר (שנדחתה ע"י דירקטוריון פריגו). "בעוד שהרבה חברות מדברות על אסטרטגיות צמיחה, מיילן מבצעת זאת עם שורת רכישות בשנים האחרונות", כותבים יו"ר מיילן רוברט קורי והמנכ"לית הת'ר ברש לבעלי המניות, וקוראים להם לתמוך בעסקה.

אלא שבינתיים, משקיעים שכנראה מעריכים שדווקא טבע תרכוש את מיילן בעסקה של מעל 40 מיליארד דולר, מגדילים החזקה במניות מיילן. קרן הגידור של המיליארדר ג'ון פולסון (שלפי דיווחים קודמים תומכת בעסקת טבע) רכשה מניות מיילן תמורת כ-520 מיליון דולר, והעלתה את החזקתה ל-4.5% מהחברה, וחברת ההשקעות Wellington עלתה להחזקה של 6.5% לאחר רכישת מניות תמורת כ-917 מיליון דולר.

טבע מציעה לרכוש את מיילן במחיר של 82 דולר למניה, בעוד שמחיר השוק עומד היום על 72.9 דולר, כך שאם העסקה תצא לפועל, ירשמו צמד הרוכשות רווח מהיר נאה. טבע - שהשלימה אתמול את רכישת חברת הביומד אוספקס ב-3.5 מיליארד דולר - חזרה על מחויבותה לרכוש את מיילן.

טבע ממשיכה לדבוק במחיר המקורי שהציעה, ואשר נדחה ע"י דירקטוריון מיילן. למרות ההערכות שטבע תשפר את הצעתה, היא עוד לא עשתה זאת, בניגוד למיילן שהספיקה להגיש כבר שלוש הצעות לפריגו (ולהידחות בשלושתן).

ארז ויגודמן, מנכ"ל טבע, אמר כי "יחד עם מיילן, יהיו לנו התשתית והיכולת שיאפשרו לנו לקדם במהירות רבה יותר מודל עסקי מבודל העונה על צרכיהם המשתנים של מטופלים ולקוחות, בסטנדרטים הגבוהים ביותר של איכות ומצוינות קלינית. אנו מחויבים להפוך עסקה זו למציאות ולספק את הערך שלו ראויים בעלי המניות שלנו ובעלי עניין אחרים של שתי החברות ראויים לו".

במצגת שפרסמה טבע אתמול היא מפרטת את יצירת הערך הצפויה להערכתה מהעסקה לבעלי המניות בשני הצדדים, ומציינת שמחיר היעד הממוצע של האנליסטים למניית מיילן, רגע לפני תחילת הספקולציות על רכישתה בידי טבע, היה 61 דולר - כך שהצעתה גבוהה בכ-34%.

כאמור, מיילן פרסמה אתמול את דוחות הרבעון הראשון, שבו הכנסותיה צמחו ב-9.1% ל-1.87 מיליארד דולר, הרווח הנקי GAAP ירד ב-51.2% ל-56.6 מיליון דולר והרווח הנקי המתואם (בנטרול הוצאות על רכישות והוצאות חשבונאיות שונות) עלה ב-18.7% ל-309 מיליון דולר. תחום הגנריקה תרם 88.5% מההכנסות. הגנריקה בארה"ב תרמה 845 מיליון דולר להכנסות.