בזק מרגיעה: עובד הממשק האוטומטי למעבר לקוחות אינטרנט

החלה בבדיקות מול ספקיות האינטרנט כדי לוודא את תקינות הממשק האוטומטי שיאפשר חיבור מהיר של לקוחות שעוברים מחברה לחברה

שאול אלוביץ / צילום: יוסי כהן
שאול אלוביץ / צילום: יוסי כהן

בזק מבקשת להנמיך את הלהבות מול משרד התקשורת, והיום (ד') היא מודיעה על הכנותיה ל-17 במאי - התאריך שבו מעבר לקוחות אינטרנט ממנה לספקיות האינטרנט הופך להיות אוטומטי וצפוי לעבוד ללא בעיות.

החברה מודיעה כי לקראת השלב האוטומטי של רפורמת השוק הסיטונאי, בזק החלה בבדיקת המערכת החדשה מול מפעילי התקשורת כדי להבטיח הפעלה חלקה.

יחד עם זאת, הפנייה של בזק קשורה לשוק האינטרנט שלגביו אין מחלוקות בין בזק למשרד התקשורת, ולעומת זאת הוויכוח בין הצדדים ממשיך להתקיים לגבי הכללת הטלפוניה ברפורמה. בכל מקרה, בזק לא תעמיד שירות טלפוניה למתחרותיה ב-17 במאי כחלק כפי שנקבע ברפורמה.

במהלך החודשים האחרונים בזק פיתחה מערכת שתאפשר לספקיות האינטרנט גישה ישירה למערכות החברה, על מנת לאפשר מעבר פשוט של לקוחות בין בזק לבינן, זאת במסגרת המעבר לשלב האוטומטי ברפורמה.

לדברי החברה, התהליך כלל ניתוח ואפיון מערכת המונה עשרות ממשקים, כאשר בזמן העבודה על המערכת התקיימה תקשורת רציפה בין בזק לכלל ספקיות האינטרנט, במקביל לעדכון משרד התקשורת. בימים אלה מתבצע תהליך הבדיקות שכולל בחינת כל התהליכים שהוטמעו במערכת עד כה בין בזק לספקיות האינטרנט.

במסגרת ההערכות קיימה בזק מספר פגישות עם כלל ספקיות האינטרנט, במסגרתן תיאמו החברות את תהליכי העבודה הממוכנים. במהלך הפגישות בהן השתתפו נציגים טכנולוגיים מכל החברות, פירטו אנשי הטכנולוגיה בבזק בצורה מקיפה את כלל הממשקים.

חשוב להדגיש כי מדובר בהערכות משותפת לבזק וליתר המפעילות, שאמורות מצידן לפעול להטמעת ממשקים תואמים גם במערכות הליבה שלהן.