צפו: הצצה לבתים והנכסים העצומים של האיש העשיר בעולם

הונו של מייסד מיקרוסופט ביל גייטס נאמד ביותר מ-80 מיליארד דולר ■ לכן, אין זה מפתיע שהוא מחזיק בנכסים רבים הכוללים, אחוזה עצומה בשטח של 6,100 מ"ר, מספר חוות סוסים, בעלות משותפת על רשת מלונות ארבע העונות ועוד

הנדל"ן של ביל גייטס / צילום מסך
הנדל"ן של ביל גייטס / צילום מסך

עם הון עצמי שנאמד ביותר מ-80 מיליארד דולר, מייסד מיקרוסופט ביל גייטס מצליח לשמור על התואר האיש העשיר בעולם כמעט מדי שנה. לכן, אין זה מפתיע שגייטס מחזיק בפורטפוליו נדל"ן עצום הכולל את אחוזת הענק שלו בוושינגטון, בתי מלון וחוות סוסים ברחבי ארה"ב.

כך נראים חלק מהנכסים של גייטס:

גייטס מעביר את רוב זמנו באחוזה שלו ב-Medina, וושינגטון. שטחה של האחוזה עומד על כ-6,100 מ"ר, בנייתה נמשכה 7 שנים והיא עלתה לו "רק" 63 מיליון דולר. גייטס רכש את השטח של האחוזה ב-1988 תמורת 2 מיליון דולר בלבד וכיום, שטח האחוזה שווה 123 מיליון דולר.

הנדל
 הנדל

האחוזה כוללת בין היתר בריכה באורך של כ-18 מטר, שישה מטבחים, חדר טרמפולינה, אולם קולנוע כמובן ואולם שיכול לאכלס 200 אורחים. הבית העצום של גייטס נחשב ל"בית חכם" ומלא בגאדג'טים טכנולוגים.

הנדל
 הנדל

ב-2014 גייטס רכש את החווה העצומה Rancho Paseana בקליפורניה. שטחה של החווה עומד על כ-920 דונם והיא כוללת בין היתר מסלול מירוצי סוסים ובית הארחה.

הנדל
 הנדל

גייטס מחזיק בחוות סוסים נוספת בוולינגטון, פלורידה, אותה הוא רכש תמורת 8.7 מיליון דולר ב-2013.

הנדל
 הנדל

גייטס השקיע בנדל"ן בין היתר באמצעות חברת ההשקעות הפרטית שלו, חברת קסקדה (Cascade). השקעות אלה כוללות בעלות חלקית על מלון צ'ארלס בקמברידג'.

הנדל
 הנדל

ע"פ ה"וול סטריט ג'ורנל", גייטס מחזיק באמצעות קסקדה בלפחות 50% מרשת המלונות "ארבע העונות". גייטס חולק 95% מהשליטה ברשת עם הנסיך הסעודי אלוואליד בן-טלאל.

הנדל
 הנדל

ב-2013 גייטס וקבוצת משקיעים רכשו את מלון ריטס קרלטון בסן-פרנסיסקו תמורת 161 מיליון דולר. ע"פ הערכות בשוק, המלון שווה היום כבר יותר מ-200 מיליון דולר.

הנדל
 הנדל

לפי דיווחים שונים, קסקדה רכשה חווה חקלאית בשטח של כ-18 אלף דונם סמוך לפלורידה, עליו היא שילמה כ-28 מיליון דולר.

הנדל
 הנדל