ההמלצות החמות: 3 מניות אירופאיות אטרקטיביות

חוששים מהבעיות בארה"ב והחמצתם את ריצת המניות בסין ובאירופה? הנה 3 מניות ממרחב האירו שייהנו במיוחד מהמדיניות המוניטרית הנוכחית ביבשת, והן יציבות מספיק כדי להתגבר על כל בעיה קצרת טווח שיכולה להיגרם בגלל יוון

משקיעים חוששים יותר ויותר מתמחורי המניות בארה"ב ומחוצה לה, ומכך שהשוק עומד בפני תיקון כלשהו. בנוסף לשלל החששות ביחס למניות האמריקאיות, יש סימנים לכך ששווקים אחרים נכנסים לבעיות - בייחוד אחרי שהמשקיעים הזרימו כספים לאירופה ולסין, מחשש לקנות מניות אמריקאיות ביוקר.

לפי הדוח האחרון של Morningstar Market Observer, המשקיעים העלו את המניות הסיניות, למשל, לרמה כזו, שהן נסחרות בתמחור-יתר של 21.5% בממוצע. המניות הגרמניות נסחרות בתמחור-יתר של 16.1% כתוצאה מהנהירה הזו.

אם אתם חוששים מהבעיות בארה"ב והחמצתם את הריצה של המניות בסין ובאירופה, לאן אפשר ללכת?

ובכן, בעוד כמה מניות בינלאומיות הן אכן קצת בועתיות, קשה להתעלם מן העוצמה של גרסת ההקלה הכמותית של הבנק המרכזי האירופי (ECB). לכן אני חושב שזה הזמן להיכנס לקבוצה נבחרת של מניות במרחב האירו - בייחוד אלה שייהנו יותר מהאחרות מהמדיניות המוניטרית הנוכחית, ואלה שיש להן די והותר יציבות כדי להתגבר על כל בעיה קצרת טווח שיכולה להיגרם מן הדיונים על החוב היווני והפוטנציאל לחדלות הפירעון היוונית.

הנה שלוש מניות אירופיות עם חסינות ממפולת ששוות מבט:

יוניליוור: מניית מגננה עם פוטנציאל לאפסייד

■ שווי שוק: 131 מיליארד דולר

■ מגזר: מוצרי צריכה בסיסיים

■ תשואה השנה: 8%

מניית יוניליוור הבריטית (סימול בארה"ב: UL) רשמה ביצוע יתר צנוע מתחילת השנה, למרות הרכות המתמשכת של השוק האירופי. הסיבה לכך היא בחלקה התמקדות במוצרים בסיסיים, כמו תה ליפטון וסבוני דאב, אבל גם מפני שמניית מוצרי הצריכה העולמית הזו נהנתה מאוד מהאירו החלש יותר.

שמענו הרבה על הנזק שהדולר החזק גורם למניות אמריקאיות רב-לאומיות בחו"ל. בצד השני של המטבע נמצאות חברות רב-לאומיות, דוגמת יוניליוור, הפועלות מאזור מטבע חלש יותר ועושות הרבה עסקים בארה"ב, אשר מרוויחות מהדולר החזק. חשוב גם לזכור את הדיבידנד העסיסי, 3.2% מהמניה, שיוניליוור מחלקת כעת, והיא מחלקת אותו ארבע פעמים בשנה, ולא רק פעמיים בשנה, כמו חברות אירופיות אחרות.

נכון, ההכנסות קפואות והרווחים לא עולים בקצב מסחרר, אבל ב-16 באפריל יוניליוור דיווחה על גידול של 12.3% במחזור ההכנסות ברבעון הראשון, בין היתר הודות לשערי החליפין המיטיבים, אבל גם בזכות ביצועים טובים בשווקים מתעוררים. לכן, במבט קדימה, לא רק שערי המט"ח הופכים את יוניליוור ל"קנייה".

אם אתם מחפשים מניית מגננה עם קצת פוטנציאל אפסייד, יונליוור יכולה להיות דרך נהדרת להיכנס לאירופה, בלי לשלם יותר מדי ובלי לחשוף את עצמכם למניה תנודתית, שיכולה לגרוף הפסדים אם יתפרסמו חדשות רעות.

מולינקרוט: עסקים חסינים מפני מיתון

■ שווי שוק: 14 מיליארד דולר

■ מגזר: תרופות

■ תשואה השנה: 16%

Mallinckrodt (סימול בארה"ב: MNK) היא שם שממלא את הפה, אבל כדאי להקדיש לו תשומת לב. יצרנית התרופות האירית הזו מתרחבת באגרסיביות, כאשר יריבותיה ביבשת מתחפרות. בשנה שעברה היא קנתה שתי יצרניות תרופות, Questcor ו-Cadence, בהוצאה כוללת של כ-7 מיליארד דולר. המשקיעים מרוצים כנראה, כי המניה עלתה ביותר מ-120% מינואר 2014. אבל המניה נסחרת עדיין במכפיל אטרקטיבי של פחות מ-16 לרווח החזוי השנה, וקצת יותר מ-12 לרווח החזוי לשנה הבאה.

עניין מיוחד הוא התמקדות החברה במוצרי הדמיה רפואית, מכשירים וחומרי ניגוד. הביקוש לסוקרי גוף עולה, מצד בייבי בומרס (ילידי 1946-1964) מזדקנים בארה"ב, וגם מצד צרכנים בשווקים מתעוררים, שמקבלים גישה לטכנולוגיה רפואית מודרנית כמו מיפוי עצמות והדמיות מוח. התחום הזה, מלבד יחידת הטיפולים בכאבים של מולינקרוט, מבטיח הרבה למשקיעים - בייחוד לצד ההתייעלות ויתרונות הגודל שצפויים לנבוע מרכישת שתי היצרניות. דויטשה בנק העלה באחרונה את יעד המחיר של המניה ל-137 דולר - פרמיה של כ-20% על מחירה הנוכחי - עם המלצת "קנייה".

החברה לא מחלקת דיבידנד במזומן, אך היא צברה מזומנים ותזרים מזומנים מובטח של כ-900 מיליון דולר, שיכולים לתמוך בתשלום דיבידנד. גם אם לא, האופי של עסקיה שמחוסנים מפני מיתון, יחד עם מאזן חזק, אומר שהמשקיעים יכולים לסמוך על מניה רפואית אירופית זו.

דיימלר: ממניות הצריכה הבטוחות ביותר

■ שווי שוק: 101 מיליארד דולר

■ מגזר: תעשיית רכב

■ תשואה השנה: 17%

דיימלר (סימול בארה"ב: DDAIF) יכולה להיראות כמו מניית מחזוריות כלכלית, מפני שהיא מתמקדת במוצרי צריכה של תג מחיר גבוה.

אולם היצרנית שמאחורי המותג מרצדס-בנץ היא למעשה אחת ממניות הצריכה הבטוחות, בגלל ההתמקדות שלה ביוקרה, והעובדה שהעשירים נשארים תמיד עם כסף, גם בימי מיתון.

מניית דיימלר זולה גם מנקודת מבט של תמחור. היא נסחרת במכפיל רווח חזוי נמוך מ-12 ובמכפיל של 1.5 בלבד למכירות, ואתה בהחלט לא קונה מניה שעלתה על סמך סנטימנט בלבד.

אם נוסיף לכך דיבידנד של 2.9%, שהוא בר-קיימא מאוד (עם פחות מ-40% מרווחי החברה שחזויים השנה), נקבל יציבות אמיתית.

במבט על התמונה הגדולה, נציין שמכירות הרכב ממשיכות להשתפר בעולם למרות בעיות במגזרים אחרים. ארה"ב עשויה לרשום השנה את מספר מכירות הרכב הגדול ביותר בעשור האחרון. בעולם צפויה עלייה מתונה, מפני שהצמיחה בסין ובשווקים מתעוררים נוספים מואטת.

עם מותג חזק ושולי רווח חזקים על מכירות רכבי היוקרה שלה, דיימלר עומדת להצליח בגדול - בייחוד כאשר האירו החלש הופך את מכירותיה בעולם לרווחיות עוד יותר.

*** ג'ף ריבס - מרקטווטש