נמכרת בכ-450 מ' ד' - ומזנקת ביותר מ-100% בוול סטריט

בעלת המניות הגדולה בבורדרפרי, שהונפקה לפני כשנה לפי שווי של 490 מיליון דולר, היא קרן פיטנגו הישראלית, שמחזיקה ב-26.1% ממניותיה

הנהלת BorderFree פותחת את המסחר בנאסד"ק לאחר הנפקתה / צילום: אתר נאסד"ק
הנהלת BorderFree פותחת את המסחר בנאסד"ק לאחר הנפקתה / צילום: אתר נאסד"ק

מניית בורדפרי (Borderfree) מזנקת היום בנאסד"ק ביותר מ-100%, לאחר שהחברה הישראלית-אמריקאית דיווחה אתמול, אחרי סיום המסחר, על כוונתה להימכר לחברת פיטני בוז (Pitney Bowes) תמורת כ-448 מיליון דולר. המחיר בעסקה, 14 דולר למניית בורדרפי, מהווה פרמיה של 106% על מחיר הנעילה אתמול.

בורדרפי עברה לא מעט גלגולים במהלך חייה. החברה נוסדה בישראל על-ידי יובל טל (שלימים פרש מהחברה) בשנת 1999, ועסקה בתחילה בתחום הסחר הבינלאומי. היא פיתחה פלטפורמה למסחר מקוון המאפשרת, בין היתר, ללקוחות מחוץ לארה"ב לראות את המחיר במטבע המקומי שלהם, ולשלם באמצעות כרטיס אשראי מקומי, גם כשהם גולשים באתרי קמעונאות בארה"ב.

בורדרפי הונפקה לראשונה בוול סטריט לפני קצת יותר משנה, כשגייסה 80 מיליון דולר לפי שווי של כ-490 מיליון דולר. מחיר המניה בהנפקה היה 16 דולר, כך שלמרות הפרמיה במכירה לפיטני בוז, עדיין מדובר על תשואה שלילית למי שהשקיע במניה בעת ההנפקה.

הקשר הישראלי הנוכחי של בורדרפרי נעוץ בבעלות על החברה: בעלת המניות הגדולה בבורדרפרי היא קרן פיטנגו, שמחזיקה ב-26.1% מהון המניות שלה, ובמכירה הצפויה תגרוף כ-117 מיליון דולר. בעלת מניות נוספת היא דלתא ונצ'רס - הקשורה לפועלים שוקי הון - שמחזיקה ב-9.8% מהמניות, ותקבל במכירה 44.2 מיליון דולר. בדירקטוריון החברה יושבים הישראלים עופר תימור וכן יצחק (צחי) הלל, שותף מנהל בפיטנגו. מטה בורדרפרי נמצא בניו יורק, ומתוך 189 עובדי החברה, 55 נמצאים בישראל ורובם עובדים בתחום המחקר והפיתוח.

"נרגשים לשלב כוחות"

הרוכשת, פיטני בוז, היא חברת טכנולוגיה אמריקאית העוסקת בשילוחים ובמסחר מקוון. החברה נסחרת בבורסת ניו יורק, ושווי השוק שלה הוא 4.6 מיליארד דולר. "בשמונה השנים האחרונות בנינו את בורדרפרי כמובילה בשוק המסחר הגלובלי", אמר מייקל דה-סימונה, מנכ"ל בורדרפרי. "אנחנו נרגשים לשלב כוחות עם פיטני בוז, חברת טכנולוגיה גלובלית המציעה מוצרים ופתרונות חדשניים, שמאפשרים את המסחר הבינלאומי. הניסיון של פיטני בוז בטכנולוגיה, מסחר ולוגיסטיקה יסייע לנו להאיץ את הצמיחה שלנו ולממש את הפוטנציאל בשוק הדינמי של המסחר הבינלאומי".

במקביל להודעה, בורדרפרי פרסמה דוחות כספיים לרבעון הראשון, בהם הציגה ירידה של 6.5% בהכנסות לרמה של 24.8 מיליון דולר בהשוואה לרבעון המקביל. ההפסד הנקי העמיק מ-2 מיליון דולר ברבעון המקביל ל-4.6 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2015, ועל בסיס Non-GAAP החברה רשמה הפסד נקי של 2.9 מיליון דולר לעומת איזון בשורה התחתונה ברבעון המקביל.