רמי שביט מוכר להפניקס מניות המשביר ב-31 מיליון שקל

העסקה משקפת למשביר שווי חברה של כ-420 מ' ש' "אחרי הכסף", דיסקאונט של 15% על מחיר המניה בשוק ■ עיקר הרכישה - מכספי הפוליסות המשתתפות

רמי שביט / צילום: יוסי כהן
רמי שביט / צילום: יוסי כהן

רמי שביט ממשיך לפעול להגדלת מקורות המזומן של קבוצת הקמעונאות המשביר לצרכן (המשביר 365) והכנסתה למדדים המובילים בבורסה. היום עדכנה חברת ההחזקות של שביט על הקצאת מניות פרטית לחברת הביטוח הפניקס, שתשקיע 31 מיליון שקל תמורת כ-7.5% ממניות המשביר. העסקה משקפת שווי חברה של כ-420 מיליון שקל "אחרי הכסף", ומתבצעת לפי מחיר מניה של 2.8 שקל - נמוך בכ-15% ממחירה של מניית המשביר בבורסה. זאת, לאחר שבשנה האחרונה רשמה המניה תשואה שלילית של כ-30%.

את עיקר הרכישה תבצע הפניקס בכספי המבוטחים המנוהלים בפוליסות המשתתפות ברווחים ("ביטוחי מנהלים"), ואת מקצתה בכספי הנוסטרו. במסגרת ההסכם בין הצדדים נקבע מנגנון המבטיח לפניקס הקצאת מניות נוספת או פיצוי במזומן במקרה של ירידת שווי המשביר מתחת לערך מסוים, וכן אופציה להצטרף להקצאת מניות פרטית עתידית. במועד השלמת העסקה תשלם המשביר לפניקס עמלה של 1.25 מיליון שקל בגין ההשקעה.

במשביר מסבירים כי הקצאת המניות נעשית "כחלק מהאסטרטגיה להרחבת בסיס ההון של החברה והקטנת מצבת חובותיה, ופעולותיה להגברת סחירות ניירות הערך שלה ולטובת האפשרות לכניסה עתידית למדדים בבורסה". שביט, מנכ"ל החברה, מסר היום: "אנו שמחים על הבעת האמון של הפניקס בפעילות הקבוצה ובחזונה העסקי ושמחים על הפיכה לשותף אסטרטגי ארוך טווח".

הראשונה הייתה הכשרה ביטוח

הצטרפותה של הפניקס, שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה, לבעלי המניות במשביר נעשית כמה חודשים לאחר שהאחרונה השלימה הנפקה פרטית בהיקף של כ-60 מיליון שקל לחברת הכשרה ביטוח, שבשליטת אלי אלעזרא, לה הוקצו כ-13% ממניות המשביר (10 מיליון שקל מהסכום ניתנו כהלוואה). כעת, בעקבות ההקצאה לפניקס, חלקה בהון מניות המשביר של קבוצת שביט-גיטרץ, באמצעותה שולט שביט בקבוצה, יעמוד על 67%.

המשביר מחזיקה ברשת בתי הכלבו הנושאת את שמה, במועדון הלקוחות 365, ברשת הדרגסטורים ניו פארם, ובחברת התיירות קשרי תעופה. בשנה האחרונה מקדמת החברה מימושים של נתחים משמעותיים מעסקיה, ובמסגרת זו פועלת למכירתה של ניו פארם המגמגמת, כאשר מו"מ שנוהל לאחרונה למכירת הרשת לקבוצת משקיעים בראשות יאיר פיליפ הסתיים ללא הצלחה. פיליפ הוא גם זה שעמד בראש קבוצת המשקיעים שרכשה את רשת הסופרמרקטים הכושלת של המשביר, קוסט 365, בהשקעה של כמה עשרות מיליוני שקלים.

בשבוע שעבר עדכנה המשביר על תביעה של כ-20 מיליון שקל שהוגשה נגדה, בטענה לביטול שלא כדין של הסכם שכירות שחתמה מול בעלי נכס. במשביר ציינו כי להערכתם "ביטול הסכם השכירות נעשה כדין".

בסיכום 2014 הציגה המשביר בדוחות סולו שלה מזומנים ופקדונות של כ-40 מיליון שקל מול סך התחייבויות של 221 מיליון שקל - 93.5 מיליון שקל מתוכן התחייבויות שוטפות. את שנת 2014 סיכמה המשביר בהפסד של כ-16 מיליון שקל.