הבורסה ננעלה בעליות; נייס זינקה כ-4.8%, אסם 2.7%

ירידות באג"ח השקליות - במקביל להמשך הירידות בשוקי האג"ח באירופה ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.77 מיליארד שקל

חדר מסחר / צילום: שמעון בלול  מבעד לעדשה
חדר מסחר / צילום: שמעון בלול מבעד לעדשה

הבורסה בתל אביב ננעלה היום (ה') בעליות שערים, על רקע פתיחה יציבה בוול סטריט ועליות במרבית בורסות אירופה. בזירה המקומית, ראש הממשלה הצליח אמש לגבש קואליציה לאחר שהגיע להסכמות עם מפלגת הבית היהודי. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.77 מיליארד שקל.

אגרות החוב הממשלתיות השקליות לטווח ארוך יורדות בכ-0.8%-0.9% לאחר שאתמול רשמו ירידות חדות במקביל למגמה בשוקי האג"ח בעולם. הירידות באג"ח השקליות - במקביל להמשך הירידות בשוקי האג"ח באירופה גם היום. האג"ח הממשלתיות הארוכות משלימות צניחה של יותר מ-4% ב-9 ימי מסחר. התשואה על אג"ח שקלית בעלת מח"מ של כ-7.8 שנים עולה ל-1.82%.

אתמול כאמור ננעל המסחר בוול סטריט בירידות ברקע לפרסום סקר ה-ADP שהצביע על יצירה של 169 אלף משרות חדשות בסקטור הפרטי (ללא מגזר החקלאות) בחודש אפריל. התחזיות בשוק עמדו על תוספת של כ-192 אלף משרות, לאחר תוספת של 175 אלף משרות במארס. מחר, נזכיר, יפורסם דוח התעסוקה המלא, שע"פ קונצנזוס האנליסטים יצביע על תוספת של כ-227 אלף משרות בעוד שיעור האבטלה צפוי לרדת ל-5.4%. נתון התעסוקה עלול להוביל לתנודתיות חדה בשוקי המניות והמט"ח.

מפלס החרדה בשווקים התגבר לאחר שיו"ר הפד ג'נט ילן אמרה אתמול בכנס כלכלי כי שוק המניות מתומחר גבוה מדי. כדי למתן את דבריה היא הוסיפה כי הפד אינו סבור כי קיימת בועה במניות אך הוא פוקח עין מקרוב.

לאחר מו"מ קואליציוני שהגיע לדקה ה-90, נחתם ההסכם בין הליכוד לבית היהודי, ובכך הצליח בנימין נתניהו להרכיב ממשלה של 61 ח"כים, יחד עם ש"ס, יהדות התורה וכולנו. "המועד דוחק, לא רק משום שאני אצא מכאן ואתקשר לנשיא וליו"ר הכנסת להודיע להם שעלה בידי להרכיב ממשלה, אלא מפני שאנחנו צריכים להקים אותה בשבוע הבא - וכך נעשה - כדי שתהיה ממשלה חזקה ויציבה לעם ישראל", אמר נתניהו במסיבת עיתונאים שכינס אתמול.

דוחות חזקים לנייס

חברת נייס דיווחה היום על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2015. ההכנסות ברבעון הראשון של 2015 הסתכמו בכ-246 מיליון דולר, גידול של 7.5% לעומת 229 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2014. (לכתבה המלאה)

אורמת טכנולוגיות דיווחה הלילה לאחר סיום המסחר בוול סטריט על ירידה של 15.6% בהכנסות הרבעון הראשון לרמה של 120.2 מיליון דולר. הרווח הנקי עמד 10 מיליון דולר לעומת 21.6 מיליון דולר ברבעון המקביל.

שלושה חודשים לאחר שהמדינה הציגה לשותפות במאגר לוויתן את מתווה הפשרה שלה ליצירת תחרות במשק הגז, אתמול היא גיבשה מתווה שני; התקווה היא שהפעם מדובר במתווה סופי. במתווה הנוכחי שגיבשו הרגולטורים לא יהיה שינוי מבני במאגר לוויתן והשותפויות וקבוצת דלק לא יידרשו להתחרות אחת בשנייה על מכירת הגז ממנו. (לכתבה המלאה)

חברת הביומד אופקו הודיעה אתמול על רכישת חברת EirGen האירית, המייצרת תרופות כימותרפיות לסרטן, ב-100 מיליון דולר במזומן ועוד 35 מיליון דולר במניות. זוהי עסקה בינונית בגודלה עבור אופקו, אשר רכשה למשל ב-2013 את חברת פרולור הישראלית בכ-480 מיליון דולר במניות (ובעקבות זאת גם נרשמה למסחר בישראל).

פלוריסטם דיווחה אתמול כי קיבלה אישור פטנט באירופה לתאים המשמשים לטיפול במח עצם פגוע. הפטנט מעגן גם את טכנולוגיית ריבוי התאים התלת ממדית של החברה.

טאואר עלתה לאחר שחזרה עם פערים חיובייים מניו-יורק. מנגד, טבע ופרטנר ירדו לאחר שחזרו עם פערים שליליים.

חברת הביוטכנולוגיה הישראלית קדימהסטם דיווחה על תקציב שנתי מאושר מהמדען הראשי בסכום כולל של 11.5 מיליון שקל. התקציב נועד להאצת הפיתוח של שני תחומי הפעילות העיקריים של החברה - ALS וסוכרת, המתבססים על תאי גזע פלוריפוטנטיים (תאי גזע היכולים להתמיין לכל סוג תא בגוף).