נעילה מעורבת באירופה בהמתנה לתוצאות בבריטניה

סקר ה-ADP בארה"ב לא עמד בתחזיות ■ יו"ר הפד ג'נט ילן: השוק מתומחר גבוה מדי; הפד פוקח עין מקרוב ■ ספקולציות לפיהן הממשל הסיני יכריז על צעדים חדשים בנוגע למסחר בשוק המניות

בורסות אסיה / צילום: רויטרס
בורסות אסיה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת היום (ה'), לאחר סגירה מעורבת אתמול. היום מתקיימות בחירות בבריטניה והתוצאות עשויות להשפיע על הבורסה של לונדון מחר.

שר האוצר היווני אמר היום כי הוא "מאמין שיושג הסכם בימים או בשבועות הקרובים", על רקע המו"מ בין יוון לנושיה - קרן המטבע, האיחוד האירופי והבנק המרכזי האירופי - בנוגע לקבלת נתח נוסף מהסיוע בסך 245 מיליארד אירו. המשוכה הבאה של יוון היא תשלום הלוואה בסך 750 מיליון אירו לקרן המטבע ב-12 במאי.

בארצות הברית אתמול, דוח התעסוקה של ADP הצביע על תוספת נמוכה מהמצופה של משרות במגזר הפרטי בחודש האחרון, מה שממתן את הציפיות לקראת דוח התעסוקה שיתפרסם מחר.

מפלס החרדה בשווקים התגבר לאחר שיו"ר הפד ג'נט ילן אמרה אתמול בכנס כלכלי כי שוק המניות מתומחר גבוה מדי. כדי למתן את דבריה היא הוסיפה כי הפד אינו סבור כי קיימת בועה במניות אך הוא פוקח עין מקרוב.

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום בירידות שערים וזאת לאחר נעילה שלילית בוול סטריט, חשש שהממשל בסין יכריז על תקנות חדשות המגבילות את המסחר במניות ולקראת דוח התעסוקה שיפורסם מחר בארה"ב.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור בירידות שערים, בצל פרסום סקר ה-ADP שאכזב והצביע על תוספת של 169 אלף משרות בסקטור הפרטי באפריל, בעוד בשוק ציפו לתוספת של כ-200 אלף משרות. מחר, נזכיר, יפורסם דוח התעסוקה המלא, שע"פ קונצנזוס האנליסטים יצביע על תוספת של כ-227 אלף משרות בעוד שיעור האבטלה צפוי לרדת ל-5.4%. נתון התעסוקה עלול להוביל לתנודתיות חדה בשוקי המניות והמט"ח.

הבורסה בשנגחאי יורדה גם היום בחדות אחר שהשלימה ירידות של כ-6% ביומיים האחרונים. זאת בעקבות הספקולציות לפיהן הממשל הסיני יודיע על צעדים חדשים הנוגעים למסחר בשוק המניות המקומי.

מניית הסלולר Softbank צנחה ביותר מ-3% בעוד מניית Benesse Holdings קרסה בכ-20% לאחר שדיווחה על הפסד שנתי.