האירו התחזק; "אם הנתונים יאכזבו הדולר עשוי לקרוס"

שערו היציג של הדולר נקבע ביציבות על 3.865 שקלים; האירו עלה ל-4.367 שקלים ■ יתרות המט"ח, חודש אפריל: 85.91 מיליארד דולר

אירו, דולר  מט"ח / צילום: רויטרס
אירו, דולר מט"ח / צילום: רויטרס

הדולר נסחר היום (ה') ביציבות מול השקל, ושערו היציג נקבע בירידה קלה של 0.05% על 3.865 שקלים, בעוד האירו התחזק ב-0.56% ל-4.367 שקלים. בעולם מתחזק האירו קלות ונסחר סביב 1.136 דולרים לאירו.

בנק ישראל פרסם היום את דוח יתרות המט"ח לחודש אפריל, ממנו עולה כי היתרות עמדו בסוף החודש שעבר על 85.91 מיליארד דולר, עלייה של 927 מיליון דולר לעומת מארס השנה.

העלייה ביתרות מוסברת בשערוך יתרות מט"ח בהיקף 1.256 מיליארד דולר ורכישות מט"ח מצד בנק ישראל בסך של 165 מיליון דולר. מאידך, העלייה קוזזה בהעברות מט"ח של הממשלה והמגזר הפרטי.

מפלס החרדה בשווקים התגבר אתמול לאחר שיו"ר הפד ג'נט ילן אמרה אתמול בכנס כלכלי כי שוק המניות מתומחר גבוה מדי. כדי למתן את דבריה היא הוסיפה כי הפד אינו סבור כי קיימת בועה במניות אך הוא פוקח עין מקרוב.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "כמו לאורך כל השבוע, מגמת המסחר בדולר-שקל מוכתבת ממגמת המסחר של הדולר בעולם. בעולם, הדולר נחלש על רקע התחזקותו של האירו ומקבץ נוסף של נתוני מקרו מאכזבים בארצות הברית. האירו טיפס לרמה הגבוהה ביותר מול הדולר מאז שלהי פברואר, וזאת על רקע העלייה בתשואות על אג"ח של ממשלת גרמניה, עלייה שמבטאת שיפור באמון של המשקיעים בכלכלת האזור ובעתיד השיחות עם היוונים".

בארצות הברית אתמול, דוח התעסוקה של ADP הצביע על תוספת נמוכה מהמצופה של משרות במגזר הפרטי בחודש האחרון, מה שמעכיר את הציפיות לקראת דוח התעסוקה שיתפרסם מחר בארצות הברית. "בחודש שעבר נתוני התעסוקה אכזבו באופן משמעותי, ואם גם הפעם הנתונים יהיו מתחת ל-200 אלף משרות, הדולר עשוי לקרוס. נתוני התעסוקה הם פיסת המקרו החשובה ביותר המשפיעה על ציפיות הריבית של השוק", אומרים ב-FXCM.