צמיחה בביקוש לעובדי תעשיית הביומד - כמה הם מרוויחים?

סקר שערכה קבוצת נישה: בתחום בקרת/אבטחת האיכות נרשם מתחילת השנה גידול של כ-10% בביקוש לעובדים, וגידול של כ-5% בשכרם ■ בתחום הקליניקה וברגולציה הגידול היה פחות משמעותי, ובמכשור הרפואי לא היה שינוי כלל

חוקרת במעבדה / צילום: רויטרס
חוקרת במעבדה / צילום: רויטרס

שכר העובדים והיקף הביקוש לעובדים בתעשיית הביומד, מושפעים מהמימון שהתחום גורף בשנתיים האחרונות. כך עולה מסקר שערכה קבוצת נישה, שמתמחה בהשמה לתחום הביומד, לקראת כנס IATI Biomed שייערך בשבוע הבא בתל-אביב. מן הנתונים עולה כי לאחר עשור של קיפאון יחסי בגיוס כוח-אדם, חלה לראשונה עלייה משמעותית בביקוש לעובדים.

העלייה בביקושים הייתה בעיקר בתחום הפיתוח, לעומת השנים הקודמות בהן הביקוש הרב ביותר היה לעובדי מחקר. "הביקוש לעובדים בתחומי הפיתוח מעיד על התבגרות הענף", אומרת ליזי שוב לונדון, שותפה ומנהלת ב"קבוצת נישה". "אנחנו רואים שיש עלייה בעיקר בביקושים לעובדים בשלבים של CMC וגמלון (שלבי הפיכת התרופה ממולקולה המתאימה לעבודה במעבדה לפורמולציה המתאימה לייצור וצריכה בכמויות תעשייתיות - ג.ו). אם בעבר השוק היה בעיקרו בתחום המחקר, כיום הענף עולה לשלב הבא - פיתוח וייצור ההמוני".

מהנתונים עולה כי בתחום בקרת/אבטחת האיכות, נרשם מתחילת השנה גידול של כ-10% בביקוש לעובדים, וגידול של כ-5% בשכרם. בתחום האגרו-טכנולוגיה, תעשיית הטכנולוגיה החקלאית, עלה הביקוש ב-7% ובביוטכנולוגיה הביקוש לעובדים גדל בכ-8%, עם גידול של כ-5% בשכרם.

עם זאת, בתחום הקליניקה וברגולציה הגידול היה פחות משמעותי (5% בביקוש לעובדים ו-3% בשכר), ואילו בתחום המכשור הרפואי לא היה שינוי כלל. גם נתונים אלה תואמים את המגמות לגבי היקף גיוסי ההון לתחום - תחום המכשור הרפואי הוא הגדול ביותר בתעשיית הביומד בישראל, אך בשנים האחרונות הוא אינו צומח מבחינת היקף המימון והיקף האקזיטים, וזאת לעומת תחום פיתוח התרופות.

השכר בביומד
 השכר בביומד