ישראל: אין לנו קשר לתקיפה בלבנון; אחיינו של מורניה חוסל?

(עדכון) - כלי תקשורת בלבנון טענו כי מטוסים תקפו שיירה עמוסת תחמושת בדרכה לגבול סוריה-ישראל ■ בעוד חלק מהדיווחים ייחסו את התקיפה ל"אויב הציוני", בישראל מדגישים כי למדינה אין קשר לתקרית

חיזבאללה / צילום: רויטרס
חיזבאללה / צילום: רויטרס

יירה עמוסה תחמושת בלבנון הותקפה אמש (ו') - כך דווח בכלי תקשורת זרים. מספר דיווחים בלבנון טענו כי השיירה הייתה של ארגון חיזבאללה.

בניגוד לדיווחים שייחסו את התקיפה ל"אויב הציוני", בישראל מדגישים הבוקר כי למדינה לא היה קשר לתקרית.

על פי הפרטים הידועים בשלב זה, מטוסים פגעו בשיירה שיצאה מכיוון דרעא לעבר קונייטרה. טרם דווח אם ישנם הרוגים או פצועים בתקיפה.

אחיינו של מורנייה נהרג בסוריה?

הדיווחים על התקיפה הישראלית מגיעים זמן קצר לאחר דיווח על מכה נוספת לחיזבאללה: כלי תקשורת המקושרים למורדים בסוריה טענו כי לפחות 33 לוחמי חיזבאללה נהרגו בקרבות עם המורדים באזור קלמון. על פי הדיווח, אחד ההרוגים הוא מרוואן מורנייה - נצר ל"שושלת חיזבאללה" ואחיינו של עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008.

על פי הדיווח, שטרם קיבל אישר רשמי או זכה להתייחסות מצד ארגון חיזבאללה, המורדים הצליחו לכתר את לוחמי חיזבאללה באזור קלמון הסמוך לדמשק. מורנייה הצעיר - בן דודו של ג'יהאד מורנייה שחוסל לפני ארבעה חודשים - עמד לפי ההערכות בראש צוות משימה מיוחד של הארגון ונחשב ל"דור הבא" של הנהגת החיזבאללה.

"חיזבאללה ממשיך להתעקש שרק שלושה מאנשיו נהרגו בקלמון למרות העדויות הרבות והגופות שהיו בשטח", טענו המורדים בכלי התקשורת המשוייכים להם. "זו טקטיקה נפוצה וסטנדרטית למנוע ביקורת פוליטית בתוך לבנו, מצד אלו שמתנגדים למשטר של אסד ולשליטה של איראן".

בחודש ינואר האחרון נהרג ג'יהאד מורנייה, בנו של עימאד, בתקיפה ישראלית: גורמי מודיעין במערב שעקבו אחר פעילותו של מורנייה בתקופה האחרונה אומרים שפעל להוציא פיגועים נגד ישראל ברמת הגולן וכינו אותו "טרוריסט חסר מעצרים".