הדואר מנע הפצה מדפוס בארי: משרד התקשורת כפה להפיץ

דואר ישראל טענה כי המעטפות של דפוס בארי חורגות מהתקן המותר לגודל מעטפה ■ משרד התקשורת דחה את הטענה ואילץ את החברה לחלק

חברת דואר ישראל החליטה על דעת עצמה לעצור משלוחי דואר שמקורם בדפוס בארי, בטענה כי המעטפות של דפוס בארי אינן עומדות בתקן. מדובר על כמות אדירה של מעטפות שמקורן בחברות עסקיות גדולות מאד שעובדות עם דפוס בארי, וכתוצאה מהחלטת דואר ישראל לקוחותיהם לא קיבלו דואר.

האירוע בשבוע שעבר התקבל על-ידי משרד התקשורת בתגובה חריפה והוא הורה לדואר ישראל לחזור ולחלק את הדואר ללא דיחוי. דואר ישראל ניסה לטעון עוד כי החלטת משרד התקשורת התקבלה בחוסר סמכות, אך יגאל לוי, סמנכ"ל בכיר פיקוח דואר במשרד התקשורת, לא קיבל את טענותיהם והורה להם לחלק את הדואר ללא דיחוי.

החלטת דואר ישראל היא חלק ממלחמה שמנהלת החברה נגד חברות מתחרות על רקע טענה לתחרות לא הוגנת. דואר ישראל טוענת כי היא נלחמת בחברות ובגופים עסקיים כמו דפוס בארי שגם שותף בחברת מסר שמתחרה בה בהפצת דואר ללא מגבלות, בעוד שאצלה מחיריה מפוקחים והיא מחויבת בפריסה ארצית לכל יישוב בארץ.

מחברת דואר ישראל נמסר: "דפוס בארי מבקש לקבל תעריף נמוך של 'דואר כמותי' על דברי דואר בגדלים שונים שאינם עומדים בכללים שנקבעו בתקנות התעריפים ל'דואר כמותי. דברי דואר כאלה מחייבים קיום של תהליך תפעולי מורכב יותר, אשר עלותו גבוהה ומשום כך נקבע בתקנות התעריפים כי יחויבו בתעריף רגיל ולא בתעריף נמוך של 'דואר כמותי.

"אנו מוכנים, כמובן, לקבל את דברי הדואר הללו למשלוח, אך בתעריף הקבוע להם בתקנות ולכך מתנגד 'דפוס בארי'. מחלוקת זו קיימת רק עם 'דפוס בארי' ולא עם בתי דפוס אחרים. בשעה זו אמנם הורה משרד התקשורת לחברה לקבל דברי דואר שונים זה מזה (אך לא את כל סוגי דברי הדואר) כדואר כמותי, אך זאת בניגוד לתקנות החלות בנושא".