לבייב רכש לבנו דירת 6 חדרים מאפריקה מגורים ב-2.5 מ' ש'

הדירה נרכשה "בהתבסס על מחירון חברת הפרויקט" ■ אפריקה מגורים מסכמת את הרבעון שחלף עם עלייה של 15% במספר הדירות שנמכרו

לב לבייב / צלם: איל יצהר
לב לבייב / צלם: איל יצהר

חברת הנדל"ן אפריקה מגורים ממשיכה ליהנות מהפריחה בענף בישראל, והבוקר (א') הציגה דוחות כספיים חיוביים לרבעון הראשון של השנה, אותו סיכמה עם עלייה של כ-15% במספר הדירות שמכרה (חלקן בפרויקטים משותפים), שהסתכמו ב-125. ההכנסות ממכירת דירות אלה עלו בשיעור דומה, ל-292 מיליון שקל, כאשר חלקה של אפריקה מגורים בהכנסות קפץ ב-30% ל-228 מיליון שקל.

בסיכום הרבעון הראשון, הרווח הנקי של אפריקה מגורים, עלה ב-36% לכ-12 מיליון שקל. מניית החברה הגיבה בחיוב לדוחות, והיא משקפת לחברה שווי הנושק ל-700 מיליון שקל, אחרי זינוק של יותר מ-20% מתחילת השנה.

אפריקה מגורים נמצאת בשליטת חברת התשתיות דניה סיבוס מקבוצת אפריקה ישראל ועוסקת בייזום פרויקטים למגורים ברחבי הארץ תחת המותג "סביונים".

במקביל לדוחות עדכנה החברה כי חתמה על הסכם למכירת דירת 6 חדרים בפרויקט שלה בגבעת שמואל לבנו של בעל השליטה באפריקה ישראל, לב לבייב, תמורת כ-2.5 מיליון שקל.

שטח הדירה, הממוקמת בקומה השביעית מבין 17 קומות, הוא 146 מ"ר, בנוסף למרפסת בגודל של 25 מ"ר. בחברה ציינו כי התמורה בעסקה "נקבעה בהתבסס על מחירון חברת הפרויקט, ואינה נמוכה מהתמורה אשר שילמו צדדים שלישיים שאינם קשורים".

בחברה מבהירים כי מדובר במכירת pre-sale, ומכאן המחיר המיוחד.

פרויקט חדש: תמ"א 38 בר"ג

כמו יתר חברות הנדל"ן למגורים ובהתאם לתקנות החשבונאות של ה-IFRS, גם אפריקה מגורים מכירה בהכנסותיה ממכירת דירות בדרך כלל רק עם מסירת הדירה ללקוח, ולכן, למרות הגידול במכירות, ההכנסות שנרשמו בסיכום רבעוני נחלשו ב-10.5% ל-100 מיליון שקל.

הוד מסביר כי "הירידה בהכנסות היא עניין של תמהיל - סיימנו פרויקטים יקרים כמו ברמת אביב, ואכלסנו פרויקטים במחירים פחות גבוהים". למרות זאת, החברה הצליחה לצמצם את הוצאותיה ולשפר את הרווח התפעולי, שיחד עם עלייה בהכנסות המימון שלה, תמכו בשיפור בשורה התחתונה.

אורן הוד, מנכ"ל אפריקה מגורים אמר היום כי "מחודש דצמבר האחרון יש תנועה ערה במשרדי המכירות, ואנחנו ממשיכים לבנות. המשכנו לקנות קרקעות והיום יש לנו תמהיל מוצרים מגוון יותר". לדברי הוד, "הסיטואציה בשוק היא פשוטה - אין מספיק דירות וקצב השיווק של המדינה לא מספיק".

מהדוחות עולה כי בסיכום רבעוני, מסרה אפריקה מגורים 86 דירות לרוכשים, עיקרן בפרויקט סביוני ים שבקריית ים, שם אוכלסו 47 דירות, ובסביוני TLV שבתל אביב, שם אוכלסו 25 דירות. החברהעדכנה כי בסוף הרבעון הראשון היו לה כ-1,300 דירות בביצוע, וכ-650 נוספות בשיווק טרם ביצוע. כן עדכנה היום אפריקה מגורים על הסכם לפרויקט במסגרת תמ"א 38 (התחדשות עירונית) שחתמה ברמת גן. לצורך הקמתו היא תקבל שירותים מהחברה האם, דניה סיבוס, תמורת 51 מיליון שקל.