זעזוע בסקיילקס-סאני: מנכ"ל החברה יצחקי בנציוני פוטר

בחודש יוני שעבר עזב בנציוני את החברה וחזר זמן קצר לאחר מכן, בעקבות שינוי הבעלים של החברה ■ רק בשבוע שעבר בנציוני אירח בביתו הפרטי את בכירי סמסונג ישראל וסקיילקס

יצחקי בנציוני / צילום: יוסי אלוני
יצחקי בנציוני / צילום: יוסי אלוני

זעזוע בחברת סקיילקס-סאני, יבואנית מכשירי הסלולר של סמסונג. דירוקטוריון החברה הודיע למנכ"ל יצחקי בנציוני על סיום עבודתו בחברה. מי שתחליף את יצחקי היא ענת שפכט-כהן, לשעבר מנכ"ל רמפל ודינמיקה סלולר.

פיטוריו של בנציוני מפתיעים מאוד - רק בשבוע שעבר אירח בביתו הפרטי את בכירי סמסונג ישראל וסקיילקס. כך שנראה שאף אחד מהגורמים לא היה מוכן לצעד הזה.

סקיילקס עוברת שנה לא קלה. לפני כשנה עזבו רוב הסמנכ"לים של החברה, לאחר שסמסונג העולמית החליטה על שינוי תנאי הסכם הזיכיון שלה. בחודש יוני שעבר עזב בנציוני את החברה וחזר זמן קצר לאחר מכן, בעקבות שינוי הבעלים של החברה.

לפני מספר חודשים סיפר בנציוני כי החברה מסיימת חצי שנה קשה ויוצאת לדרך חדשה עם אישורו הסופי של הסדר החוב בחברה. סקיילקס הגיעה לחדלות פירעון בעקבות מהלכים כושלים שהוביל אילן בן דב. כיום, בעל השליטה דה-פקטו הוא יעקב לוקסנבורג (לוקסי), שהחזיק באג"ח סקיילקס באמצעות חברת לפידות שבשליטתו; עם השלמת ההסדר, לפידות מחזיקה בכ-14% ממניות סקיילקס עם אופציה להגדלת החזקתה ל-42%.

אשתקד שינתה סמסונג את תנאי ההסכם עם סקיילקס, שכבר לא משווקת את מוצרי סמסונג לספקיות התקשורת אלא רק לשוק הפתוח. זה נתפס כשלב נוסף בהידרדרות יחסי סמסונג-בן דב. "מקור כל הצרות היה המשבר של בעל המניות לשעבר עם הקוריאנים - זה כבר מאחורינו", הבהיר אז בנציוני. "היום יש שיתוף-פעולה חם עם סמסונג. ליקקנו מהר את הפצעים מהעובדה שהיום סקיילקס מוכרת לכל לקוח - למעט חברות הסלולר שהיו 95% מהעסק. אנחנו בונים עסק חדש, רזה ויעיל, ומנוע הצמיחה הוא שינוי הרגלי הצריכה: אנשים עושים היום הפרדה מלאה בין רכישת המכשיר לסים, ואת המכשיר מעדיפים לרכוש בשוק הפרטי".