רבל קפצה 14%: חוזים של 103 מיליון אירו עם ענקי הרכב

בעקבות ההסכמים חצה צבר ההזמנות של החברה שבשליטת פימי את הרף של 1 מיליארד אירו

קו ייצור של רבל /ממצגת החברה
קו ייצור של רבל /ממצגת החברה

יצרנית המכלולים לתעשיית הרכב, חברת רבל , הודיעה היום על כמה הסכמי מסגרת רחבי היקף שעליהם חתמה בתקופה האחרונה, בסכום כולל של 103 מיליון אירו. מניית החברה הגיבה בעליות חדות, שהגיעו במהלך המסחר עד ל-12%, וקירבו את החברה לשווי שוק של 400 מיליון שקל. תקופת החוזים הממוצעת היא שבע שנים.

בהודעה מציינת רבל כי הסכמי המסגרת נחתמו בין היתר מול קבוצות הרכב העולמיות פולקסוואגן ודיימלר, ומול ספקי מכלולים לרכבי פיאט, הונדה ו-BMW. ברבל הסבירו כי במסגרת ההסכמים היא צפויה לספק "חלקי פלסטיק המיוצרים בטכנולוגיה של הזרקה תרמופלסטית מחוזקת בסיבי זכוכית שייוצרו במפעלי הקבוצה בארה"ב, בקנדה, בגרמניה ובסין". ברבל הוסיפו כי בעקבות העסקאות האחרונות צבר ההזמנות שלה הגיע לרמת שיא וחצה רף של 1 מיליארד אירו.

שמואל וולודינגר, יו"ר רבל ומראשי קרן פימי השולטת בחברה, מסר היום כי "ההסכמים שנחתמו לאחרונה הם ביטוי לאסטרטגיה של החברה, המתאפיינת בחיזוק הפריסה הגלובלית, תוך מיקוד במוצרים המחייבים שילוב של יכולות הנדסיות גבוהות וחדשנות גלובלית. הפריסה הגלובלית ויכולת החברה לספק ללקוחותיה מוצרים לקווי ההרכבה הממוקמים במספר יבשות מעניקה לחברה יתרון יחסי מול מתחרים מקומיים".

רבל, הנמצאת בשליטת קיבוץ רביבים שבדרום הארץ וקרן פימי של ישי דוידי, עוסקת בתכנון, בפיתוח, בייצור ובמכירה של מערכות שונות לתעשיית הרכב, בהן מערכות אוורור למיכלי דלק (תחום מערכות האוורור), חלקי פלסטיק (תחום האוטומוטיב) וחלקים ומכלולים הנדסיים (תחום קבלנות המשנה).

זרועות מערכות האוורור והאוטומוטיב של רבל מהוות את עיקר הכנסותיה. כל מוצריה של רבל מיוצרים בטכנולוגיית הזרקה תרמופלסטית ומיועדים ליצוא, והיא מעסיקה כ-550 עובדים.

בסיכום 2014 הכנסותיה של רבל התחזקו בכ-12% ל-146 מיליון אירו - עם שיפור במכירות בשלוש זרועות הפעילות שלה, ולצד שיפור בשורה הגולמית והתפעולית נהנתה מצמצום הוצאות המימון שלה, כך שהרווח הנקי השנתי שלה קפץ ב-230% והתקרב ל-7 מיליון אירו.