אונטריו קנדה והמדען הראשי ישקיעו 6 מיליון דולר במו"פ

ריזה מורידי, השר למחקר וחדשנות באונטריו, המבקר בימים אלו בישראל, והמדען הראשי, סיכמו על הארכת תוכנית שיתוף-הפעולה במו"פ תעשייתי בין המדינות בהיקף של 3 מיליון דולר לכל צד

השר למחקר וחדשנות של אונטריו קנדה, ריזה מורידי, המבקר לראשונה בישראל, נפגש השבוע עם המדען הראשי, אבי חסון. במסגרת פגישתם הם ציינו עשור לחתימה על הסכם שיתוף-הפעולה בין המדינות והכריזו על השקעה נוספת של 6 מיליון דולר במחקר ופיתוח משותף בתחומי המכשור הרפואי, תקשורת, ניהול מידע, מדעי החיים וטכנולוגיות ירוקות.

ישראל ואונטריו חוגגים השנה עשור להסכם שיתוף-הפעולה בתחום המחקר והפיתוח. אונטריו השקיעה עד כה למעלה מ 4.4 מיליון דולר ב-15 פרויקטים שונים אשר הניבו 52 מיליון דולר הכנסות לאונטריו. כמו כן, באמצעות שיתוף-הפעולה והסכם המימון המשותף, הפרויקטים בתוכנית זכו לסיוע ומינוף נוסף של 16.7 מיליון דולר נוספים מישראל, התעשייה, שותפים מוסדיים ומקורות פדרליים.

ריזה מורידי, השר למחקר וחדשנות, אונטריו, קנדה, מציין כי שיתוף-הפעולה בין חברות באונטריו ובישראל יעזור לפתח רעיונות חדשניים ולשפר את הפרודוקטיביות בזירה הגולובלית. עוד מציין מורידי, כי באמצעות שיתוף-הפעולה בין המדינות תוכל אונטריו להמשיך להתחרות בזירה הבינלאומית, להגדיל את התעסוקה ולשכלל את הכלכלה,

אבי חסון, המדען הראשי לישראל, בירך על תוכנית ה-OICP בין אונטריו וישראל: "ה-OICP מאפשר לישראל להתחבר לשותפים טכנולוגיים ועסקיים פוטנציאלים באונטריו קנדה ולייצר שיתופי-פעולה בתחום המחקר והחדשנות. מעבר לפן הכלכלי, שיתוף-הפעולה הינו ערוץ חשוב להידוק הקשרים בין קנדה לישראל ומהווה עבורנו מודל מוצלח ליישום שיתוף-פעולה עם פרובינציות ומחוזות בקנדה ובמדינות אחרות בעולם".

ד"ר הנרי רוטשילד, נשיא הקרן לשיתוף-פעולה בין קנדה וישראל (CIRDFF) המיישמת את תוכנית שיתוף-הפעולה עם אונטריו יחד עם מתימו"פ (מרכז התעשיה הישראלית למחקר ופיתוח, המיישם את תוכניות שיתוף-הפעולה של המדען הראשי), הוסיף: "OICP הינו מודל מוכח לשיתוף-פעולה טכנולוגי מוצלח, שהינו בעל ערך משמעותי לחברות, לאונטריו ולכלכלות ישראל וקנדה".