נעילה יציבה בוול סטריט; "המניות מראות עמידות מדהימה"

המכירות הקמעונאיות ב-12 החודשים האחרונים עלו בקצב האיטי ביותר מאז אוקטובר 2009 ■ כיל דיווחה על ירידה בהכנסות ועלייה ברווח הנקי ■ אנליסט: "וול סטריט בחסדי שוק האג"ח בגלל סיום עונת הדוחות ולו"ז מאקרו דליל"

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') ביציבות יחסית, לאחר יום תנודתי ביותר על רקע התנודתיות בשוק האג"ח הממשלתיות. גם נתון המכירות הקמעונאיות המאכזב הכביד מעט על המדדים.

"וול סטריט בחסדי שוק האג"ח בגלל סיום עונת הדוחות ולו"ז מאקרו דליל, אבל המניות מראות עמידות מדהימה בצל התשואות הללו וחוסר הוודאות לגבי מועד העלאת הריבית. זה שאנחנו קרובים לשיאים זה דבר חיובי", אמרה היום קלי בוגדנוב, סגנית נשיא ב-RBC.

בזירת המאקרו פורסמו היום המכירות הקמעונאיות לחודש אפריל, שנותרו ללא שינוי לעומת חודש מארס. הצפי היה לעלייה של 0.3%. להוציא כלי רכב, עלו המכירות ב-0.1%, לעומת הצפי לעלייה של 0.4%. המכירות ב-12 החודשים האחרונים האטו לצמיחה של 0.9%, הקצב השנתי האיטי ביותר מאז אוקטובר 2009.

עוד פורסמו מחירי היבוא והיצוא לחודש אפריל. מחירי הייבוא ירדו ב-0.3%, ומחירי הייצוא צנחו ב-0.7%. בחודש הקודם מחירי היבוא ירדו ב-0.4% ומחירי היצוא עלו ב-0.2%.

כמו כן פורסמו המלאים העסקיים לחודש מארס, שעלו ב-0.1%, לעומת הצפי לעלייה של 0.2%, לאחר עלייה של 0.3% בחודש הקודם.

בגזרת הדוחות הכספיים לרבעון הראשון, כיל דיווחה על ירידה של 17% בהכנסות ל-1.403 מיליארד דולר. בשורה התחתונה הציגה כיל רווח של 193 מיליון דולר, לעומת 189 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי המתואם הסתכם בכ-275 מיליון דולר, לעומת 251 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

אחרי הנעילה ידווחו סיסקו ו-J.C. Penney .

ברנט סונדרס, מנכ"ל חברת התרופות אקטביס, סבור שעסקת טבע -מיילן עלולה דווקא לגרום להשמדת ערך. "בדרך כלל השתלטויות עוינות על חברות גלובליות מהוות השמדת ערך", ציין סונדרס.

טאואר דיווחה על מכירות של 226 מיליון דולר ברבעון הראשון, צמיחה של 71% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי על בסיס non-GAAP הסתכם ב-50 מיליון דולר, לעומת 20 מיליון דולר ברבעון המקביל. במונחי GAAP החברה הפסידה 73 מיליון דולר כתוצאה מהוצאות מימון גבוהות על רקע ההמרה של 162 מיליון דולר אגרות חוב סדרה ו'.

נובה דיווחה על רווח של 15 סנט למניה, מעל לצפי השוק לרווח בטווח של של 4-6 סנט למניה ברבעון הראשון. הכנסות החברה הסתכמו ב-27.5 מיליון דולר, מעל צפי השוק להכנסות של 25.6 מיליון דולר. החברה מספקת צפי הכנסות של 33-35 מיליון דולר לרבעון השני של 2015.

חברת פלוריסטם דיווחה הבוקר כי בתום פגישה מוצלחת עם הרשות הרגולטורית ביפן, החברה עמדה בדרישות מקדימות קריטיות לקראת התחלת ניסוי קליני במסגרת המסלול המואץ.

סלקום ריכזה עניין על רקע השקת חבילת הטריפל החדשה שלה ב-149 שקל לחודש, במטרה להתחרות בהוט וב-yes.

וריזון ו-AOL ריכזו עניין גם כן, לאחר ההודעה על המיזוג תמורת 50 דולר למניית AOL או סכום כולל של 4.4 מיליארד דולר.