העליון קבע: פנגו תסגור הסכמים ישירים מול הרשיות המקומיות

בכך בוטל הסדר החניה הארצי בין פנגו לשלטון המקומי (משכ"ל) ■ כ-400 אלף לקוחות פנגו יצטרכו להזין מחדש את פרטי האשראי באפליקציה ולהמשיך לחנות כרגיל ■ מבחינת סלופארק - התחרות נפתחה מחדש

חניה בעיר  /  / צלם:תמר מצפי
חניה בעיר / / צלם:תמר מצפי

בית המשפט העליון ביטל היום (ד') את הסדר החניה הארצי שהיה בין פנגו לשלטון המקומי (משכ"ל).

החל מהיום בחצות פנגו תמשיך לפעול בהסכמים מקומיים מול הרשויות בישראל שנחתמו בתקופה האחרונה. כ-300-400 אלף מלקוחות פנגו יצטרכו להזין מחדש את פרטי התשלום באפליקציה, היות שהחברה חויבה על-ידי בית המשפט להחזיר למשכ"ל את בסיס הנתונים של הלקוחות שחנו בכחול-לבן. שאר 800 אלף לקוחות החברה ימשיכו לחנות כרגיל ולא יידרשו להזין פרטים.

גם פנגו וגם סלופארק קרובות לפריסה ארצית מבחינת הרשויות שאיתן הן חתומות בהסכמים מקומיים, ובקרוב, יש להניח, שתיהן ישלימו פריסה בכל הארץ. כך שמבחינת הנהגים, התחרות נפתחה מחדש.

לפי הערכות, השלטון המקומי גזר קופון יפה מההסכם הארצי עם פנגו ולכן ביקש להאריכו. העמלה שהגיעה למשכ"ל עמדה על 3.5%, וכעת, כשהמכרז הארצי בוטל, העמלה לכל רשות ירדה ל-1.5% בלבד.

לפי הערכות, משכ"ל גרף עמלה בהיקף 10% מסך ההכנסות של הזכיין, ולכן ניתן להבין את רצונו להמשיך עם המכרז הארצי. עמלה זו מבוטלת כעת לגמרי, עם ביטול המכרז הארצי.

רועי אלבז, מנכ"ל פנגו+, מסר היום: "פנגו+ שמחה על תחילת עבודה ישירה מול הרשויות. המהלך יוביל למצב בו הלקוחות והרשויות ייהנו מכספים נוספים שייכנסו לקופות הרשויות המקומיות בהיעדר הגורם המתווך. אנו מודים למשכ"ל על שנות העבודה המשותפות".