נעילה שלילית בבורסה; אופקו הוסיפה 4%, אפריקה 2.7%

ירידות חדות נרשמו באג"ח השקליות הארוכות ■ שותפויות הגז יוכלו לייצא יותר גז ממה שהותר להן בעבר ■ סלקום דיווחה על צניחה ברווחי הרבעון הראשון ■ אפריקה ישראל מוכרת את החזקותיה בבניין הטיימס סקוור

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

יום המסחר בבורסה בת"א ננעל (ה') בירידות שערים קלות, ברקע לעליות בוול סטריט ומגמה מעורבת בבורסות אירופה. בשוק האג"ח הממשלתי שוב נרשמו ירידות בעוד מחזור המסחר הסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל.

בסיכום שבועי, מדד המעו"ף עלה ב-1.6% ומתחילת השנה הוסיף לערכו 13.2%. מדד ת"א 100 טיפס ב-1.1% השבוע ומתחילת השנה ב-11.4%. מדד ת"א גז ונפט עלה השבוע ב-4.8%.

בוול סטריט המדדים ננעלו אמש ללא שינוי משמעותי פרט למדד הנאסד"ק שעלה בכ-0.15% לאחר יום תנודתי ביותר על רקע התנודתיות בשוק האג"ח הממשלתיות. גם נתון המכירות הקמעונאיות המאכזב הכביד מעט על המדדים. באסיה הבוקר יפן נסחרת בירידה, הונג קונג ושנגחאי עולות.

חברת דירוג האשראי הבינלאומית מודי'ס מזהירה היום מההבטחות שהעניק רה"מ נתניהו לשותפיו במסגרת ההסכמים הקואליציוניים, בהיקף של מיליארדי שקלים, ומזהירה כי הממשלה החדשה לא תצליח לעמוד ביעדי הגירעון לשנת 2016. "הוויתורים שנעשו כדי לגבש קואליציה ישפיעו ללא ספק על תקציב הממשלה לשנת 2016", נכתב בסקירה של מודי'ס.

מניות הגז-נפט בבורסה המשיכו לרכז עניין גם היום לאחר שאתמול הובילו את העליות במדד המעו"ף. הרקע - לשותפויות הישראליות יותר לייצא יותר גז ממה שהותר להן בעבר לאחר שבממשלה שוקלים כי הגז שייוצא לירדן לא ייכלל במכסת ייצוא הגז הכוללת. נציין את ישראמקו , אבנר , דלק קידוחים ורציו .

פרוטרום הודיעה היום כי רכשה 60% מהון המניות של חברת הטעמים והריחות Sonarome בתמורה לתשלום במזומן של 17.2 מיליון דולר. הסכם הרכישה כולל אופציה לרכישת יתרת המניות החל מעוד שנתיים, במחיר המותנה בביצועיה העסקיים של החברה.

עונת הדוחות לרבעון הראשון המשיכה גם היום, לאחר שאתמול דיווחו כיל , טאואר , נובה , ועוד.

האנליסטים קודי אקרי ודיויד ויליאמס מבית ההשקעות Ascendiant חוזרים על המלצת "קנייה" למניית טאואר ואף מעלים את מחיר היעד ל-28 דולר מ-24 דולר בהמלצה קודמת, פרמיה של 83% על מחיר הנעילה אמש בוול סטריט.

בזן דיווחה היום כי הרווח הנקי המתואם ברבעון הראשון הסתכם בכ-126 מיליון דולר, בהשוואה להפסד מתואם של 8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

סלקום דיווחה היום כי הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-26 מיליון שקל (7 מיליון דולר) בהשוואה ל-114 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2014, ירידה של 77.2%. הרווח הנקי בנטרול הוצאה חד פעמית כתוצאה מחתימת ההסכם הקיבוצי הסתכם לסך של 51 מיליון שקל, ירידה של 55.3% בהשוואה לרבעון הראשון של שנת 2014.

אפריקה ישראל מוכרת את החזקותיה בבניין הטיימס סקוור (Times Square) בניו-יורק תמורת 295 מיליון דולר (כ-1.1 מיליארד שקל) - כך הודיעה היום (ה') החברה בדיווח לבורסה. העסקה תניב לחברה רווח לא מהותי.

הדחתו של מוטי בן משה מתפקיד יו"ר משותף באי.די.בי , שהותירה את אדוארדו אלשטיין כיו"ר ובעל שליטה יחיד בחברה, מעוררת את המשקיעים המוסדיים לפנות אל האחרון ישירות, בבקשה לקבל מידע ברור כיצד בכוונתו לפתור את מצוקת הנזילות שעלולה להתפתח בעוד כשנה בחברה הבת, דיסקונט השקעות (דסק"ש).

בנק לאומי מתכוון להיכנס לפעילות בתחום הלוואות ה-P2P - peer to peer, פעילות שבה אנשים מעניקים זה לזה הלוואות בצורה ישירה ומדלגים על הבנק כמתווך.