נעילה חיובית בוול סטריט; ה-S&P טיפס לשיא חדש

חולשת הדולר והירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות - סייעו למומנטום החיובי ■ מאקרו: תביעות האבטלה השבועיות ירדו ל-264 אלף, בעוד בשוק ציפו לעלייה ■ מדד המחירים ליצרן ירד זה החודש התשיעי ברציפות ■ אנליסטים: קנו טאואר - תזנק 83%

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ה') בעליות שערים, כאשר מדד ה-S&P הוסיף לערכו כ-1.1% וננעל בשיא חדש ברמה של 2,121 נקודות. זאת, בצל חולשה של הדולר מול המטבעות המרכזיים, מגמה חיובית שחתמה את המסחר בבורסות אירופה ונתוני מאקרו.

כאמור, הדולר נחלש היום מול מרבית המטבעות המרכזיים ומול האירו נפל לרמה של 1.14 דולרים, לראשונה מאז חודש פברואר השנה. התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ירדה לרמה של 2.24% ובכך סייעה להפיג את החששות שהתפתחו בשוק בצל גל המכירות בשוק האג"ח בימים האחרונים.

"שוקי המניות בעולם ממשיכים להתייצב, בעוד התנודתיות בשוקי האג"ח חייבה את המשקיעים למשנה זהירות", ציינו היום ב-IG.

ב-15:30 שעון ישראל פורסם נתון תביעות האבטלה השבועי, שהצביע על ירידה של 1,000 בבקשות הראשוניות לדמי אבטלה, לרמה של 264 אלף תביעות בשבוע שהסתיים ב-9 במאי, מתחת לצפי בשוק שעמד על 274 אלף תביעות. ממוצע תביעות האבטלה בחודש החולף, נתון הנחשב למדויק יותר, ירד ב-7,750 לרמה של 271,750. תביעות האבטלה המשתמשות נותרו ללא שינוי ברמה של 2.23 מיליון דולר.

באותה שעה פורסם מדד המחירים ליצרן (PPI), שירד באפריל ב-0.4%. למעשה, זה החודש התשיעי ברציפות שהמדד יורד, בעיקר בשל מחירי הבנזין והמזון. בשוק ציפו כי המדד יוותר ללא שינוי.

מניות במוקד

רשת ההמבורגרים Shake Shack ריכזה עניין לאחר שדיווחה אמש על תוצאות הרבעון הראשון של השנה, שהיכו את התחזיות המוקדמות. גם סיסקו עמדה במוקד לאחר שדיווחה אמש על הפסד רבעוני.

לאחר הנעילה צפויות לדווח Nordstrom , אפלייד מטריאל ו-King Digital Entertainment .

לאחר שנפלה אמש, בבית ההשקעות Ascendiant חוזרים על המלצת "קנייה" למניית טאואר ואף מעלים את מחיר היעד ל-28 דולר מ-24 דולר בהמלצה קודמת, פרמיה של 83% על מחיר הנעילה אמש בוול סטריט.

מיילן ממשיכה להתנגד לרכישתה על-ידי טבע , ומעריכה שהיא עשויה לקבל ממש כל רגע אישור מה-FDA לשווק את הגרסה הגנרית שלה לקופקסון, תרופת הדגל של טבע.

הוול סטריט ג'ורנל מדווח כי ג'נרל אלקטריק מתעתדת למכור את עסקי הפיננסים שלה ביפן, כחלק מהאסטרטגיה להפריד מהחברה את GE Capital. על פי הדיווח, שווי העסק מוערך בכ-5 מיליארד דולר.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]