אירופה ננעלה בירידות על רקע נתוני המאקרו המאכזבים בארה"ב

העליות בעקבות דברי נגיד הבנק המרכזי האירופי, כי אין בכוונתו להפסיק בקרוב את תוכנית ה-QE, נמחקו לאחר שסנטימנט הצרכנים בארה"ב צנח לשפל של שבעה חודשים ■ הבורסה בשנגחאי ירדה בכ-1.6%

מריו דראגי / צילום: רויטרס
מריו דראגי / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ו') בירידות, שהוסיפו לירידת השערים השבועית. המסחר התנהל תחילה בעליות היום על רקע דברים שאמר נגיד הבנק המרכזי האירופי בנוגע למחויבותו של הבנק לתוכנית רכישות האג"ח שהוא השיק השנה.

אולם בהמשך הגיעו מארה"ב כמה נתונים מאכזבים בנוגע להתאוששות הצמיחה במדינה, כגון מדד סנטימנט הצרכנים שצנח לרמה הנמוכה זה שבעה חודשים, וירידה בתפוקה התעשייתית, והעליות נמחקו.

אתמול ננעל המסחר בוול סטריט בעליות של כ-1% במדדים המובילים כאשר מדד ה-S&P העפיל לשיא חדש ברמה של 2,121 נקודות. מניות הטכנולוגיה רשמו עליות חדות והובילו את הנאסד"ק לעלייה של 1.4%. זאת, ברקע חולשת הדולר מול המטבעות המרכזיים, רגיעה בשוק האג"ח הממשלתיות ונתוני מאקרו שפורסמו אתמול.

"ה-ECB יבצע באופן מלא את תוכנית רכישות האג"ח והיא תימשך כל עוד יהיה בה צורך", כך אמר אתמול בערב נגיד הבנק האירופי המרכזי מריו דרגי. הוא הוסיף כי תוצאות התוכנית מורגשות היטב ומסייעות להמריץ את כלכלת גוש האירו בתחומי הצריכה הפרטית, ההשקעות ורמת האינפלציה. נזכיר, ה-ECB השיק לפני מספר חודשים תוכנית להקלה כמותית במסגרתה הוא רוכש אג"ח בהיקף של יותר ממיליארד אירו מדי חודש.

יוון עדיין עומדת במוקד וממשיכה לנהל את המו"מ עם נושיה לגבי המשך תוכנית החילוץ. נזכיר, בחודשיים הקרובים היא תיאלץ להחזיר חובות בהיקף של כ-4 מיליארד אירו ולכן חייבת לקבל את הנתח הבא בחבילת החילוץ, בהיקף של יותר מ-7 מיליארד אירו. אחרת, קיים חשש שהיא תפשוט רגל ותפרוש מגוש האירו. בינתיים, במטרה לשרת את חובותיה, הממשלה באתונה מקדמת את המכירה של הנמל הגדול ביותר שלה, נמל פיראוס.

סין מנסה להרגיע את המשקיעים

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום (ו') במגמה מעורבת, ברקע לנעילה חיובית אתמול בוול סטריט ובצל מספר נתוני מאקרו שפורסמו בסין ויפן.

הבורסה בשנגחאי ירדה היום בכ-1.6% חרף ניסיונות ההרגעה של אחד הרגולטורים במדינה ולמרות נתון מאקרו חיובי שפורסם היום.

ע"פ דיווח ב"רויטרס", יו"ר הרשות לניירות ערך הסינית אמר במסיבת עיתונאים כי שוק המניות המקומי לא יושפע באופן רחב מהעלייה הצפויה בשיעור ההנפקות הראשוניות לציבור (IPO) שהחלו בחודש שעבר.

בזירת המאקרו הסינית פורסם היום נתון ההשקעות הזרות במדינה, שהצביע על גידול של 10.5% או 9.61 מיליארד דולר בהשקעות הזרות בחודש אפריל, בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2014. עם זאת, בהשוואה לחודש מארס, מדובר בירידה בהשקעות הזרות שהסתכמו ב-12.4 מיליארד דולר.

ביפן פורסם היום מדד המחירים ליצרן שירד ב-2.1% באפריל, בהתאם לתחזיות בשוק.

מניית ניקון קרסה בכ-13% לאחר שפרסמה בדוחות שלה תחזיות מאכזבות. גם מניית שארפ נפלה בחדות לאחר שהודיעה כי קיבלה סיוע פיננסי בהיקף של 1.7 מיליארד דולר. יצרנית כריות האוויר לרכב Takata,ירדה בכ-6% לאחר שהונדה ביצעה ריקול לעוד 4.89 מיליון מכוניות בשל תקלה בכריות האוויר מתוצרתה של טאקאטה.