הדולר היציג טיפס ל-3.825 ש'; "תיסוף השקל יימשך"

ב-14:00 יפורסם מדד המחירים לצרכן ■ האירו נחלש בכ-0.4% ושערו היציג נקבע על 4.345 שקלים ■ אתמול נחלש הדולר בכ-1% והשלים צניחה של 6% בפחות מחודשיים ■ מודי'ס מזהירה: ממשלת נתניהו תתקשה לתפקד

דולר / צלם: רויטרס
דולר / צלם: רויטרס

המסחר במט"ח התנהל היום (ו') במגמה מעורבת של השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר התחזק בכ-0.2% ושערו היציג נקבע על 3.825 שקלים. מנגד, האירו היציג נחלש בכ-0.4% לרמה של 4.345 שקלים. בעולם, הדולר נסחר מול האירו ביציבות סביב 1.14 דולרים לאירו, זאת לאחר שצנח אתמול לשפל של 4 חודשים מול האירו.

נזכיר, היום ב-14:00 תפרסם הלמ"ס את מדד המחירים לצרכן, שלו השפעה רבה על החלטות הריבית של בנק ישראל.

בהתאם למגמה העולמית, הדולר נחלש אתמול מול השקל בכ-1% לרמה של 3.819 שקלים ובכך למעשה השלים צניחה של כ-6% בפחות מחודשיים. במטרה למתן את התחזקות השקל, בנק ישראל המשיך להתערב במסחר ורכש עוד כ-100 מיליון דולר, אך כאמור ללא הועיל.

השקל התחזק השבוע בכ-1%, לרמה של 3.83 שקלים לדולר. לעומת זאת מול האירו, השקל נחלש מעט לרמה של 4.37 שקל. "להערכתנו הלחצים הבסיסיים לתיסוף השקל צפויים להימשך בחודשים הקרובים. מאידך, פעולות בנק ישראל עשויות למתן השפעה זו", מציינים כלכלני בנק לאומי בסקירה השבועית.

בסוכנות הדירוג מודי'ס פרסמו אתמול סקירה שבה הזהירו כי ממשלת נתניהו החדשה תתקשה לתפקד בשל ההבטחות שהעניק רה"מ נתניהו לשותפיו במסגרת ההסכמים הקואליציוניים, בהיקף של מיליארדי שקלים. "הוויתורים שנעשו כדי לגבש קואליציה ישפיעו ללא ספק על תקציב הממשלה לשנת 2016", נכתב בסקירה של מודי'ס. "לשר האוצר החדש יהיה קשה להוריד את הגירעון ל-2.5% מהתוצר השנה ול-2% בשנה הבאה", נכתב בסקירה.