וול סטריט נעלה יום הפכפך עם שיא ב-S&P 500

לקראת הסיום התגברו הדאו ג'ונס וה-S&P על האכזבה מנתוני המאקרו, והוסיפו כ-0.1% כל אחד ■ סנטימנט הצרכנים של אונ' מישיגן צנח במאי לרמתו הנמוכה ביותר זה 7 חודשים ■ נתון התפוקה התעשייתית לאפריל נפל ב-0.3%

וול סטריט    / צלם: בלומברג
וול סטריט / צלם: בלומברג

יומו האחרון של של שבוע המסחר בוול סטריט ננעל בעליות קלות של כ-0.1% בדאו ג'ונס וב-S&P 500, שהעלו את האחרון לשיא נוסף. מדד נאסד"ק ירד בכ-0.1%. הפעילים בשוק הגיבו לנתוני מאקרו שפורסמו היום, להיחלשות הדולר, להתייצבות בשוק האג"ח הממשלתי ולהמשך עונת הדוחות שנמצאת בישורת האחרונה.

בזירת המאקרו התפרסמו היום מספר נתונים מהותיים. ב-15:30 שעון ישראל התפרסם מדד האמפייר סטייט בתחום הייצור, שהראה התאוששות קלה לרמה חיובית של 3.1 באפריל, לעומת קריאה שלילית של 1.2 נקודות במארס. עם זאת, התחזיות דיברו על קריאה של 5.1 נקודות באפריל.

ב-16:15 פורסם נתון התפוקה התעשייתית לאפריל, שהראה נפילה של 0.3%, לעומת ציפיות לעלייה ב-0.1% - לאחר ירידה של 0.6% בחודש הקודם. מדובר בירידה החמישית ברציפות בתפוקה התעשייתית.

ב-17:00 פורסם מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש מאי, שהצביע על נפילה לרמה של 88.6 נקודות, הנמוכה ביותר זה 7 חודשים, לעומת תחזיות לירידה מזערית לרמה של 95.8 נקודות, לאחר קריאה של 95.9 נקודות בחודש הקודם.

מן העבר השני של האוקיינוס, נגיד הבנק המרכזי האירופי אמר אתמול בכנס כלכלי כי תוכנית ההקלה הכמותית שהשיק הבנק השנה תימשך כל עוד יהיה בה צורך וכבר קיימים סימנים שהיא השפיעה לחיוב על תחומי הצריכה הפרטית, ההשקעות ורמת האינפלציה. נזכיר, ה-ECB רוכש במסגרת התוכנית כמיליארד אירו מדי חודש במטרה להמריץ את הכלכלה המדשדשת של גוש האירו.

מניות במוקד:

ענקית אבטחת המידע סימנטק דיווחה על רווח נקי של 43 סנט למניה ברבעון הראשון של השנה, מתחת לצפי בשוק שעמד על 44 סנט למניה. ההכנסות עמדו על 1.55 מיליארד דולר, בהתאם לתחזיות בשוק.

רשת המסעדות El Pollo Loco דיווחה על רווח נקי של 6.8 מיליארד דולר או 17 סנט למניה. ההכנסות עלו ל-84.7 מיליון דולר, מתחת לצפי בשוק שעמד על 88.5 מיליון דולר

בבית ההשקעות Ascendiant חוזרים על המלצת "קנייה" למניית טאואר ואף מעלים את מחיר היעד ל-28 דולר מ-24 דולר בהמלצה קודמת.

מיילן עומדת בסירובה להצעת הרכש של טבע ומעריכה שהיא עשויה לקבל ממש כל רגע אישור מה-FDA לשווק את הגרסה הגנרית שלה לקופקסון, תרופת הדגל של טבע.