בזק תקבל קנס נוסף בגין התנגדות לרפורמה בטלפון?

היום התאריך הקובע מבחינת המשרד לתחילת הרפורמה שאמורה לאפשר למתחרים לחכור את הטלפוניה של בזק ולהציע אותה ללקוחותיהם, ומכיוון שבזק מונעת זאת, הוא בדרך לקנוס אותה שוב

משרד התקשורת פתח בהליך פיקוח מול בזק בעקבות העובדה שהחברה לא מציעה היום את הטלפוניה שלה לשימוש מתחרותיה, כחלק מרפורמת הפס הרחב. מדובר בתהליך שעשוי להוביל את משרד התקשורת להטלת קנס נוסף על בזק.

היום (א') הוא התאריך הרשמי להתחלת מעבר של לקוחות באופן אוטומטי במסגרת הרפורמה באינטרנט ועל-פי הדיווחים מהשטח נראה שהתהליך מתנהל בצורה תקינה.

כצפוי, בזק לא מציעה היום את הטלפוניה שלה למתחרותיה, והעימות שלה מול משרד התקשורת סביב הנושא הזה נמצא בשיאו. הצדדים מתנהלים בצורה פורמלית ולרוב דרך מכתבים ובשורה התחתונה השלב השני של הרפורמה שאמור לחול היום מתבצע באופן חלקי בלבד כאשר ניוד הלקוחות בין בזק למתחרותיה באינטרנט עובד בצורה אוטומטית ואילו הטלפוניה של בזק לא במשחק.

נזכיר רק שהרפורמה מאפשרת ללקוח לקבל את שירותי האינטרנט שלו מספק אינטרנט כולל התשתית וללא ההפרדה שהייתה נהוגה בין ספק התשתית לספק האינטרנט.

מכיוון שהמשרד התריע בפני בזק מספר פעמים שהוא דוחה את טענותיה לגבי חוסר יכולתה להכליל את הטלפוניה בשל עלויות גבוהות ולוח זמנים קצר, מבחינתו הדרך להתמודד עם התשובה של בזק היא באמצעות הליך פיקוח שעשוי להוביל שוב לקנס נוסף שיוטל על החברה, לאחר שרק בשבוע שעבר נמסרה לחברה הודעה על כוונה להטיל עליה קנס בהיקף של 11.3 מיליון שקל.

העימות בין בזק ומשרד התקשורת מונח לפתחו של ראש הממשלה שמתפקד כשר תקשורת, או לשר שיופקד על המשרד בצורה כזאת או אחרת, אופיר אקוניס.

מבזק נמסר בתגובה: "החל מהיום השוק הסיטונאי עובד במלואו. יחד עם זאת, שילוב הטלפוניה כחלק ממהלך השוק הסיטונאי על פי התנאים שקבע משרד התקשורת אינו ישים מבחינה טכנולוגית. כיוון שמשרד התקשורת אינו מקבל את עמדתה המקצועית של בזק, החברה הציעה למנות מומחה חיצוני אמין ואובייקטיבי, המקובל על הצדדים, שייבחן את הסוגיה ויספק את חוות דעתו בתוך זמן קצר".