נעילה חיובית בבורסות אירופה למרות החששות מיוון

נעילה מעורבת בבורסות אסיה ■ ביפן פורסם היום נתון הזמנות המכונות שעלה בשיעור שנתי של 2.6% בחודש מארס

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר באירופה ננעל היום (ב') בעליות שערים במרבית הבורסות, על רקע שיאים חדשים בוול סטריט, והמו"מ המתמשך בין יוון לנושיה על המשך חבילת החילוץ.

כאמור, המסחר בוול סטריט מתנהל באזור שיא, ברקע להחלשות הדולר מול סל המטבעות המרכזיים והתייצבות שוק האג"ח הממשלתיות.

בינתיים, העיתון היווני Kathimerini חשף בסוף השבוע כי בכירים בממשל שלחו מכתב לקרן המטבע הבינלאומית ובו הם איימו כי הם לא יעבירו לה תשלום חוב בהיקף של כ-750 מיליון אירו, שלבסוף יוון שילמה ב-12 במאי.

מועצת האיחוד האירופי מתכנסת היום במטרה לדון בגלי ההגירה העצומים שפוקדים את חופי מדינות דרום היבשת, בעיקר בספרד ואיטליה. בתוך כך, אתמול גורמי המודיעין באירופה פרסמו כי חברי דאע"ש מסתננים לשורות המהגרים במטרה לחדור ליבשת.

מניית וולבו זינקה לאחר שאנליסטים בסיטיגרופ וג'י.פי מורגן העלו את ההמלצה לחברה. מנגד, מניית BHP Billiton , נפלה בחדות.

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום במגמה מעורבת, בהתאם למגמה שחתמה את המסחר בוול סטריט ביום שישי וברקע לנתוני מאקרו שפורסמו ביפן וסין.

ביפן פורסם היום נתון הזמנות המכונות שעלה בשיעור שנתי של 2.6% בחודש מארס, לאחר ירידה של 0.4% בפברואר. על בסיס חודשי, הזמנות המכונות, שנחשבות מדד להוצאות ההון ב-6-9 החודשים הקרובים, עלו בשיעור של 2.9%. בשוק ציפו לעלייה של 1.8%.

בסין פורסם מדד מחירי הבתים, שהפתיע ונפל בשיעור שנתי של 6.1% באפריל.

בין המניות שבלטו במסחר בסין נציין את מניות הנדל"ן China Vanke ו-Poly Real Estate, שמאבדות יותר מ-2%. חברות ההשקעות כגון China Merchants Securities ו-Founder Securities, נפלו ביותר מ-5%.

ביפן, חברות הפיננסים והבנקאות נסחרו בעליות לאחר שהודיעו כי בכוונתם להחזיר הון למשקיעים ע"י רכישה עצמית והעלאת שיעור הדיבידנד. נציין את Mitsubishi UFJ Financial וכן את Mizuho Financial Group , שעלו ביותר מ2%. מניית טושיבה מחקה ירידה של כ-3% לאחר שבמסחר ביום שישי נפלה בחדות לאחר שהחברה הודיעה כי היא חוקרת חשד לאי סדרים בתחום הכספים בחברה.