כחלון נכנס לאוצר: "יש לי כבר תוכניות מוכנות"

בפתח ישיבת ההנהלה הראשונה שלו במשרד האוצר אמר כחלון: "תפיסת העולם שלי אומרת שהתחרות היא הידידה הטובה ביותר של הצרכן. בגלל חוסר תחרות אזרחי ישראל משלמים הרבה מאד כסף"

משה כחלון / צילום: רויטרס
משה כחלון / צילום: רויטרס

"יהיו לי אולי בעיות עם גרבוז, אבל בעזרת השם נצליח להוביל את המשרד ואת הכלכלה למקומות הרצויים", כך אמר היום (ב') שר האוצר הנכנס משה כחלון בפתח ישיבת ההנהלה הראשונה שקיים במשרדו.

בפתח הישיבה, בהשתתפות ראשי האגפים באוצר, אמר כחלון "הישיבה הראשונה של הנהלת האוצר תהיה בנושאים שהכרזתי עליהם בקמפיין, מדובר על טיפול במשבר הדיור ותחרות בבנקים בשוק הפיננסים בפרט ובמשק בכלל, כי תפיסת העולם שלי אומרת שהתחרות היא הידידה הטובה ביותר של הצרכן. בגלל חוסר תחרות אזרחי ישראל משלמים הרבה מאד כסף; מס מונופולים, מס חוסר תחרות... ולצערי תמיד, תמיד, כמה שאנשים יותר חלשים - הם משלמים יותר, וכמה שהם יותר חזקים - הם משלמים פחות, בבנקאות בעמלות בדמי הניהול בכל תחום מתחומי חיינו - הדברים האלה צריכים להיפסק, העיוותים האלה חייבים להיפסק".

כחלון הוסיף: "תפיסת העולם שלי אומרת שהאדם הוא במרכז. כלכלה נועדה לשרת אנשים לשרת בני אדם לשמחתי אחרי שנפגשתי עם העובדים, מצאתי ממש אוזן קשבת ויותר מזה אנשים מקצועיים, מקצוענים מהטובים שיש שמחויבים לאג'נדה. זה שזוג צעיר לא מצליח לרכוש דירה - זה מפריע גם להם והם יושבים לילה ויום כדי למצוא פתרונות. זה שיש חוסר תחרות במשק... אני חייב לומר בצורה הכי כנה - יש כבר תוכניות מוכנות".

כחלון הוסיף עוד כי "אנחנו הגענו עם תוכניות משלנו, אבל הגענו לכאן, ואתמול כבר בשיחות עם ראשי האוצר ראיתי שיש תוכניות מוכנות, ומנכ"לית האוצר הגישה לי ספר עם רפורמות שהלוואי ונצליח לקיים 15% מהם - מצב הכלכלה במדינה יזנק. צריכים להיות הגונים. מיותר לציין אבל אנחנו מחויבים לצמיחה אנחנו מחוייבים להגדיל את העוגה לעודד עסקים ולהיטיב עם אזרחי מדינת ישראל".