נעילה חיובית בוול סטריט; "ספק אם הפד יעלה הריבית השנה"

עונת הדוחות לרבעון הראשון מתקרבת לסופה: 67% מהחברות שבמדד S&P 500 הפתיעו לטובה בתוצאותיהן לרבעון הראשון ■ סורוס מכר את החזקותיו בטבע ■ קארל אייקן לטים קוק: שווי השוק של אפל יכול להיות כפול

בורסה עליות וול סטריט / צלם: רויטרס
בורסה עליות וול סטריט / צלם: רויטרס

המסחר בבורסות של ארה"ב ננעל היום (ב') בעליות שערים, כאשר מדד S&P 500 ממשיך ומעפיל לשיא נוסף. בבורסות אירופה נרשמה מגמה חיובית, לאחר סגירה מעורבת באסיה.

"הרכיב המניתי ממשיך להיות האפיק המועדף כאשר הנתונים המעורבים במשק האמריקאי מפחיתים את סיכוי להעלאת הריבית בחודשים הקרובים. בהיעדר אלטרנטיבות השקעה ובהתחשב בתנודתיות הגבוהה בשוק האג"ח העולמי - שוק המניות צפוי להמשיך לשעוט קדימה", כך כותבים היום במחלקת המחקר של בית ההשקעות יוטרייד.

ביוטרייד הסבירו כי "השוק מגיב בחיוב לקיפאון יחסי בנתוני התעסוקה - מה שידחה את העלאת הריבית בארה"ב מצד אחד, ומצד שני הקיפאון בקצב המכירות הקמעונאיות בחודש אפריל - המהווה אינדיקטור למצב הצרכנים - מעלה חששות לגבי הצמיחה הפרטית. "הריבית הנמוכה תמשיך לתמוך בשוק המניות, הקדמת העלאת הריבית על ידי הפד ירדה מהפרק, ספק אם הפד יעלה את הריבית בספטמבר או בכלל השנה".

עונת הדוחות לרבעון הראשון מתקרבת לסופה. 454 חברות מתוך 500 שבמדד S&P 500 כ-67% הפתיעו לטובה בתוצאותיהן לרבעון הראשון של השנה כאשר 23% אכזבו ו-10% עמדות בתחזיות המוקדמות. היום אין דוחות של חברות גדולות אולם בימים הקרובים יפרסמו תוצאות הקמעונאיות הגדולות ביניהן וול מארט.

בזירת המאקר פורסם היום מדד ביטחון הקבלנים (NAHB), שירד בחודש מאי ב-2 נק' ל-54 נק', לעומת הצפי שעמד על 57 נק'.

סורוס מכר החזקותיו בטבע

קרן הגידור של גורו ההשקעות ג'ורג' סורוס, Soros Fund Management מכרה את כל החזקותיה בחברת טבע במהלך הרבעון הראשון של 2015 ובמקביל קנתה מניות של חברות בנייה - כך על-פי דיווח של הקרן ל-SEC (הרשות לניירות ערך בארה"ב). הקרן רכשה מניות של נובל אנרג'י ב-118 מיליון דולר והשקיעה כ-81 מיליון דולר בחברת הבנייה לנאר בנוסף להשקעות בחברות הבנייה טול ברדרס ו-D.R. Horton. הקרן השקיעה גם כ-81 מיליון דולר ב-California Resources.

גלעד אלפר, אנליסט בכיר באקסלנס ברוקראז' מתייחס לנתונים שהתפרסמו על החקלאים בארה"ב והשפעתם על כיל: "גורם עיקרי שגרם לנו לשמור על אופטימיות זהירה לגבי כיל וכל הסקטור הוא שהלקוחות של חברות האשלג, כלומר האיכרים, משגשגים. הדבר היה נכון כמעט לאורך כל התקופה מאז המשבר הפיננסי ובעיקר לגבי איכרי ארה"ב. עם זאת, נתונים אחרונים מעידים שאפילו האיכרים האמריקאים מראים סימני חולשה. שוק האשלג מאותגר כרגע בשל עודף היצע, כך שאפילו השיטפון במכרה הגדול אורלקאלי ברוסיה לא מספיק כדי לסגור את הפער. אם בנוסף לכל זה האיכרים יתחילו להיכנס לסוג של מצוקה, הסנטימנט בשוק יורע אף יותר. אנחנו לא רואים סיבה להפוך לאופטימיים על המניה וממשיכים בהמלצת "תשואת שוק" ומחיר יעד של 30 שקל".

אפל עמדה במוקד לאחר שהמשקיע האקטיביסט קארל אייקן שלח מכתב למנכ"ל החברה טים קוק, ובו כתב כי מניות אפל עדיין מוערכות בחסר, וערכן יכול להכפיל את עצמו.

אלביט מערכות דיווחה היום כי הרווח הנקי עמד על 45 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2015 והרווח למניה עמד על 1.04 דולר .

פלוריסטם ריכזה עניין לאחר שדיווחה כי סוכנות התרופות האירופית (EMA) בחרה בתכנית הפיתוח של תאי ה-PLX של החברה לטיפול בטרשת עורקים חמורה בגפיים (CLI) למסלול האישור המואץ.