מכירות אלביט מערכות עלו; "נבצע רכישות שיחזקו אותנו"

הכנסות החברה הסתכמו ברבעון שחלף ב-707 מיליון ד' ■ ההכנסות בארה"ב, השוק העיקרי, עלו ב-4.2%: "מעודדים מכך שתקציב הביטחון שם חוזר לגדול"

"אנחנו מרוצים מתוצאות הרבעון הראשון, שהיה עוד רבעון טוב בהמשך לרבעונים הקודמים, עם גידול בצבר ההזמנות, במכירות וברווח", כך אמר היום בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות , לאחר פרסום הדוחות היום.

יצרנית מערכות האלקטרוניקה הצבאיות סיכמה את הרבעון הראשון עם הכנסות של כ-707 מיליון דולר, עלייה של 3.5% ביחס לרבעון המקביל. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הרווח התפעולי נותר כמעט ללא שינוי - על 59.8 מיליון דולר, בין היתר בשל גידול של 13.6% בהוצאות המחקר והפיתוח, שהסתכמו ב-55.6 מיליון דולר.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ירד ב-7.5% ל-44.6 מיליון דולר, כאשר על בסיס Non-GAAP, בנטרול הפחתות של נכסים בלתי מוחשיים והוצאות חשבונאיות אחרות, הרווח הנקי גדל ב-1.3% ל-52.6 מיליון דולר שהם 1.23 דולר למניה. אלביט, שבשליטת מיקי פדרמן נסחרת בתל אביב ובנאסד"ק בשווי של 3.4 מיליארד דולר.

זינוק במכירות במזרח אסיה

בחלוקה גיאוגרפית, ישראל תרמה 19.2% מההכנסות, כ-136 מיליון דולר, ירידה של 16.7% ביחס לרבעון המקביל. לעומת זאת, ההכנסות מצפון אמריקה גדלו ב-4.2% ל-203 מיליון דולר, 28.7% מסך הכנסות אלביט. ההכנסות מאסיה-פסיפיק זינקו ב-49% ל-175 מיליון דולר ובאמריקה הלטינית נרשמה צמיחה של 26.4% ל-87.6 מיליון דולר.

לדברי מכליס, "השוק האמריקאי חשוב מאוד לאלביט וכך גם השוק הישראלי - אלה שוקי הבית שלנו. אנחנו מעודדים מכך שבארה"ב תקציב הביטחון חוזר לגדול, ודיווחנו בשנים האחרונות על מספר זכיות משמעותיות שם, שמראות את הרלוונטיות שלנו.

"לגבי ישראל, בדרך כלל היא מהווה 23%-24% מההכנסות, כך שהרבעון לא מייצג. מעבר לזה, אנחנו מתייחסים לשוקי אסיה-פסיפיק ודרום אמריקה כשווקים צומחים, אבל חשוב לומר שאנחנו חברה רב לאומית, עם חברות בנות בכל העולם ופעילות חוצת-יבשות, ובכל האזורים שבהם אנו פעילים, אנחנו מזהים צרכים".

צבר ההזמנות עמד בסוף הרבעון על קרוב ל-6.3 מיליארד דולר, עלייה מינורית של 0.1% לעומת הרבעון הקודם. "אנחנו מדווחים על גידול בצבר כבר מספר רב של רבעונים, וזה משקף שאנחנו קוראים נכון את המפה ומציעים סט מוצרים ופתרונות רלוונטיים", אומר מכליס. לדבריו, מעבר למנועי הצמיחה הקיימים, אלביט זיהתה שני תחומים חדשים שיהוו עבורה מנוע צמיחה והם תחומי המודיעין והסייבר. "הקמנו יחידה עסקית שמאגדת את כל פעילות המודיעין והמל"טים, יחידה עם יכולות מערכתיות שתדע לתת מענה לצרכים שהולכים וגדלים בשוק למודיעין מדויק בזמן אמת", אומר מכליס. "במקביל, הקמנו חברה בת, סייברביט, שפעילה בתחום הסייבר".

מכליס וסמנכ"ל הכספים, יוסי גספר, לא מפרטים את היקף ההשקעה במו"פ בכל אחד ממנועי הצמיחה החדשים, ולדברי גספר הוצאות המו"פ ברוטו ברבעון היו גבוהות ב-9 מיליון דולר מהסכום המדווח, בזכות השתתפות של גופים חיצוניים כמו משרד הביטחון.

במהלך הרבעון הראשון, תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של אלביט היה 83.9 מיליון דולר, עלייה של 3.8% בהשוואה לרבעון המקביל, ובסוף הרבעון היו בקופת החברה מזומנים והשקעות בהיקף של כ-257 מיליון דולר. באלביט מתכננים להשתמש בחלקו לצורך רכישות. "רכישות זה נושא מהותי באסטרטגיה של אלביט", אומר מכליס. "הוכחנו בעבר שאנחנו יודעים לרכוש, לשמר ולהרחיב את הפעילויות הנרכשות ולייצר סינרגיה, ויש לנו יכולות פיננסיות לעשות זאת. נבצע רכישות שיחזקו, ישלימו או ירחיבו את תחומי העיסוק שלנו, או כאלה שיספקו לנו פוזיציית שוק".

אלביט במיליוני דולרים
 אלביט במיליוני דולרים