נעילה חיובית באירופה; בכיר ב-ECB הקפיץ את השווקים

בכיר ב-ECB: הבנק המרכזי עשוי להגביר את רכישות האג"ח בקרוב ■ יאניס וארופקיס, שר האוצר היווני, אמר אתמול כי המדינה קרובה להסכם על קבלת סיוע תמורת ביצוע רפורמות במדינה

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

נעילה חיובית נרשמה היום (ג') בבורסות אירופה על רקע אופטימיות בנוגע לעסקה עם יוון. מדד הסטוקס 600 הוסיף לערכו כ-1.5% בעוד המדדים בגרמניה ובריטניה טיפסו ביותר מ-2%. זאת בין היתר ברקע לדברים שאמר בכיר ב-ECB לפיהם הבנק המרכזי עשוי להגביר את רכישות האג"ח בקרוב וכן בצל התקדמות במו"מ בין יוון לנושיה.

בגרמניה פורסם היום מדד סקר ה-ZEW לבחינת סנטימנט המשקיעים. המדד צנח במאי ל-41.9 נק' לעומת 53.3 נק' באפריל.

בבריטניה דווח היום כי מדד המחירים לצרכן ירד ב-12 החודשים האחרונים ב-0.1%. זאת, לראשונה מאז 1960.

יאניס וארופקיס, שר האוצר היווני, אמר אתמול כי המדינה קרובה להסכם על קבלת סיוע תמורת ביצוע רפורמות במדינה, מול ה-IMF וגוש האירו.

דברים שאמר היום בנואה קר (Benoit Coeure), בכיר בבנק המרכזי האירופי (ECB), מקפיצים את שוקי המניות ברחבי העולם ומחזקים את הדולר ואת אגרות החוב הממשלתיות. לאחר שבתקופה האחרונה חוו אגרות החוב הממשלתיות נפילות מהותיות והתשואות עלו, תוך שהן לוחצות על שוקי המניות ומחלישות את הדולר, היום אמר קר כי לדעתו לא מדובר באירוע חריג אלא רק בתיקון בריא בשוק האג"ח בגרמניה. כזכור, הפנילה שהחלה באג"ח הממשלתיות הגרמניות התפשטה במהירות לשווקים בעולם. לדברי קר, הירידות באג"ח לא מהוות "גורם לדאגה" אלא מדובר בתיקון ותו לא.

קר הוסיף כי הבנק המרכזי האירופי יגביר את רכישות האג"ח שלו בחודשים מאי ויוני על מנת לשמור על ממוצע רכישות של 60 מיליארד אירו בחודש, עליו התחייב הבנק המרכזי, וזאת בשל מחזורי מסחר דלים יותר הצפויים בחודשי הקיץ אשר יקשו על הבנק המרכזי לבצע רכישות. "אם יהיה צורך בכך, נגביר פעילות גם בספטמבר כאשר מחזורי המסחר ישובו להיות נורמלים", אמר קר.

באקסלנס מציינים היום כי "האירו ממשיך להיסחר בירידות מול הדולר גם הבוקר, על רקע האפשרות שהבנקים ביוון יגיעו לחדלות פירעון, במידה שהמדינה לא תגיע להסכמים עם הנושים שלה בקרוב. המטבע האירופי ראה אתמול את הירידה היומית החדה ביותר שלו מול הדולר מזה כחודשיים על רקע פערים גדולים מאוד בין העמדה של יוון לעמדה של גורמים רשמיים באיחוד האירופי, וככל שהזמן חולף המצב נהיה יותר מסוכן עבור הבנקים היווניים".

מניית וודאפון סיימה בעליות לאחר שענקית התקשורת פרסמה דוחות לרבעון הראשון.

מגמה חיובית נרשמה בבורסות אסיה היום, על רקע סגירה חיובית בוול סטריט אמש.

כאמור, המסחר בבורסות של ארה"ב ננעל אתמול (ב') בעליות שערים, כאשר מדד S&P 500 ממשיך ומעפיל לשיא נוסף.

יוון עדיין במוקד, לאחר שפקידים בכירים באתונה מסרו אתמול כי נדרשת סגירה של עסקת סיוע עד סוף החודש או שהמדינה תכריז כי אינה יכולה לעמוד בהחזר חובותיה.

ביפן פורסם אתמול נתון הזמנות המכונות שעלה בשיעור שנתי של 2.6% בחודש מארס, לאחר ירידה של 0.4% בפברואר. על בסיס חודשי, הזמנות המכונות, שנחשבות מדד להוצאות ההון ב-6-9 החודשים הקרובים, עלו בשיעור של 2.9%. בשוק ציפו לעלייה של 1.8%.

בסין פורסם אתמול מדד מחירי הבתים, שהפתיע ונפל בשיעור שנתי של 6.1% באפריל.

בטוקיו רשמה מניית ANA Holdings עלייה של כ-1% על רקע דיווח כי החברה תרכוש 33.4% מחברת התעופה המוזלת סקיימארק איירלנס כחלק מחבילת ההבראה שלה.