הדולר היציג זינק בכ-0.9% ל-3.852 ש'; האירו צנח בכ-1%

השער היציג של האירו נקבע על 4.316 שקלים ■ בעולם הדולר עולה בכ-1.2% מול האירו ■ בכיר בבנק האירופי: הירידות באג"ח לא מהוות "גורם לדאגה" אלא מדובר בתיקון ותו לא

הדולר עולה / קרדיט: שאטרסטוק
הדולר עולה / קרדיט: שאטרסטוק

הדולר היציג זינק היום (ג') מול השקל בשוק המט"ח המקומי בכ-0.9% לשער של 3.852 שקלים, בעוד האירו צנח בכ-1% ושערו היציג נקבע על 4.316 שקלים. בעולם הדולר מזנק בכ-1.2% מול האירו ל-1.1185 דולרים לאירו.

אתמול, נזכיר, הדולר היציג נחלש בכ-0.1% ונקבע ב-3.819 שקלים, בעוד האירו התחזק בכ-0.3% לשער יציג של 4.36 שקלים.

מה שמקפיץ היום את הדולר בעולם ובישראל, הם דברים שאמר בנואה קר (Benoit Coeure), בכיר בבנק המרכזי האירופי (ECB). לאחר שבתקופה האחרונה חוו אגרות החוב הממשלתיות נפילות מהותיות והתשואות עלו, תוך שהן לוחצות על שוקי המניות ומחלישות את הדולר, היום אמר קר כי לדעתו לא מדובר באירוע חריג אלא רק בתיקון בריא בשוק האג"ח בגרמניה. כזכור, הנפילה שהחלה באג"ח הממשלתיות הגרמניות התפשטה במהירות לשווקים בעולם.

לדברי קר, הירידות באג"ח לא מהוות "גורם לדאגה" אלא מדובר בתיקון ותו לא. קר הוסיף כי הבנק המרכזי האירופי יגביר את רכישות האג"ח שלו בחודשים מאי ויוני על מנת לשמור על ממוצע רכישות של 60 מיליארד אירו בחודש, עליו התחייב הבנק המרכזי, וזאת בשל מחזורי מסחר דלים יותר הצפויים בחודשי הקיץ אשר יקשו על הבנק המרכזי לבצע רכישות.

ב-FXCM ישראל טוענים הבוקר כי התחזקות הדולר בשוק המקומי היא תיקון טכני בעקבות התחזקות הדולר בשוק המט"ח העולמי אתמול. "הסוחרים מנצלים את הצניחה החדה של המטבע האמריקני בשבוע שעבר כדי לקנות את המטבע במחיר נמוך", הם טוענים. "ברמה הטכנית, כל עוד הדולר-שקל מצוי מתחת ל-3.85 שקלים הלחץ ימשיך להיות כלפי מטה. ירידה מתחת ל-3.8 ש' תסלול את הדרך עד ל-3.78 ש' ומטה".