נתניהו מתחייב להשלים את רפורמת האינטרנט הזול

לשכת רה"מ: "רפורמת השוק הסיטונאי זכתה ותמשיך לזכות לגיבוי מלא ולתמיכה חד-משמעית של ראש הממשלה" ■ אומ"ץ למבקר המדינה: בדוק את המתחולל בשוק התקשורת עקב התערבות נתניהו

בנימין נתניהו / צילום: קובי גדעון / לע"מ
בנימין נתניהו / צילום: קובי גדעון / לע"מ

על רקע הביקורת על מעורבותו בנעשה בשוק התקשורת, מוציא היום (ג') ראש הממשלה בנימין נתניהו הודעה בה הוא מבטיח להמשיך את הרפורמות בשוק התקשורת, כולל הרפורמה בשוק הקווי.

נתניהו מסר כי "רפורמת השוק הסיטונאי תמשיך לזכות לגיבוי מלא ולתמיכה חד-משמעית שלי".

בהודעה מלשכת ראש הממשלה נכתב כי נתניהו "הוא זה שהוביל כראש ממשלה וכשר אוצר את הרפורמות הגדולות במשק הישראלי בשני העשורים האחרונים, והוא זה שפתח אותו לתחרות. כך גם בתחום התקשורת - נתניהו הוביל כראש ממשלה, יחד עם שרי התקשורת כחלון וארדן, רפורמות מבניות שקידמו את התחרות בתחומי התקשורת הקווית, התקשורת הסלולרית, האינטרנט, השיחות הבינלאומיות, תשתיות התקשורת, רשות השידור ועוד".

לדברי ראש הממשלה, הוא "מתכוון להמשיך במדיניות זו בנחישות רבה גם במסגרת תפקידו כשר התקשורת. ראש הממשלה תומך ברפורמת השוק הסיטונאי, שקודמה בממשלת נתניהו הקודמת, וימשיך להוביל את הגברת התחרות והוזלת המחירים של שיחות הטלפון הקווי וחבילות האינטרנט הביתי המוצעות לציבור.

"רפורמת 'השוק הסיטונאי - הפס הרחב' זכתה ותמשיך לזכות לגיבוי מלא ולתמיכה חד-משמעית של ראש הממשלה, כחלק משורה ארוכה של מהלכים להורדת יוקר המחיה במדינת ישראל".

אומ"ץ פנתה למבקר

בתוך כך, תנועת אומ"ץ פנתה היום למבקר המדינה, יוסף שפירא, וביקשה ממנו להתערב ולבדוק את המתחולל בשוק התקשורת עקב התערבותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנעשה בשוק.

בפנייה למבקר כותב אורי אבנרי, יו"ר אומ"ץ, כי "ראש הממשלה, המחזיק גם בתיק התקשורת, נקט בימים האחרונים שורה של צעדים במשרד התקשורת שעלולים לפגוע כלכלית בציבור הצרכנים ולהטיב עם אילי-הון. המדובר הוא בין השאר בפיטוריו התמוהים בדרך טלפונית בלתי מכובדת של מנכ"ל משרד התקשורת, אבי ברגר, שטיפל בחודשים האחרונים ברפורמות שיזם שר התקשורת לשעבר גלעד ארדן".

לטענת אבנרי, "הציר המרכזי בצעדיו של ראש הממשלה קשור בטרפוד התחרות של חברות אחרות בחברת בזק בתחום קווי הטלפון הקוויים. כתוצאה מכך ההוזלה שהייתה צפויה להיות בעלות הטלפון הקווי לצרכן תוקפא, והצרכנים ימשיכו לשלם סכומים מופרזים לחברת בזק, מאחר שהתחרות בתחום זה תעלה על שרטון. אנו מבקשים את התערבות משרדך".