וורן באפט השתתף בגיוס של 22.5 מ' ד' לסטארט-אפ ישראלי

חברת eVolution Networks שמפתחת מוצר לחסכון בצריכת האנרגיה של מפעילות סלולריות, גייסה את הסכום מקרן ההשקעות של באפט ו-GE Ventures

וורן באפט / צילום: רוירטס
וורן באפט / צילום: רוירטס

אבולושין נטוורקס (eVolution Networks), המפתחת מוצר לחיסכון בצריכת האנרגיה של מפעילות סלולריות, הודיעה היום (ג') על גיוס 22.5 מיליון דולר מברקשייר הת'אוויי של וורן באפט ומקרן ההשקעות GE. באמצעות הגיוס, אבולושין הישראלית מתכוונת להגדיל את פעילותה במדינות נוספות בעולם ולהיכנס לקטגוריית ניהול חכם של חדרי שרתים.

"עלויות החשמל הן אחת מהוצאות התפעול הגדולות ביותר של חברות סלולריות בעולם", אומר רועי מורד, מנכ"ל אבולושין נטוורקס. "החברות הסלולריות נדרשות להרחיב כל הזמן את פרישת האנטנות שלהן בעקבות הגידול בביקוש. מצד שני, רשתות לא מתוכננות באופן שמאפשר להן לנהל את משאבי הרשת בצורה חכמה ולחסוך מליוני דולרים".

אבולושין פיתחה תוכנה הלומדת את דפוסי ההתנהגות והצריכה של מנויים ברשת ומסוגלת לנבא את העומסים הצפויים. המוצר של החברה יודע לכבות אנטנות סלולריות באופן יזום ולהדליק אותן רק כשיש צורך. כך מתבצע חיסכון של מליוני דולרים בשנה בהוצאות חשמל של החברות הסלולריות. את הפתרון רכשה לאחרונה חברת הסלולר הספרדית Telefonica Group.

באבולושין נטוורקס מספרים, שהנתונים העולמיים מראים כי תעשיית הסלולר אחראית על כ-3% מצריכת האנרגיה העולמית. לדבריהם ניתן לחסוך 20 מיליארד דולר בשנה.

"בהינתן שעלויות החשמל הן חלק כל כך גבוה מעלויות התפעול, חיסכון של 35% יביא לעלייה משמעותית בריווחיות", אומר ג'ונתן פוליצר, דירקטור בכיר ב-GE. "אנחנו משקיעים בחברה בזכות פוטניצאל החיסכון הגדול שהיא מייצרת וההשפעה החיובית על שוק האנרגיה העולמי".

אבולושין נטוורקס הוקמה בשנת 2011 על-ידי רועי מורד ועידן כהן. היא מעסיקה 50 עובדים, כאשר משרדיה ממוקמים ברמת גן. עד היום גייסה החברה 4 מיליון דולר מברסלאו קפיטל. בשנה הקרובה צפויה החברה לגייס כ- 50 עובדים נוספים.