מכירת כלל ביטוח: חדר המידע ייפתח כנראה בשבוע הבא

מתעניינים ראשונים: רוברט פינקוס, קרנות KKR וגופי השקעות סיניים

איזי כהן / צילום: תמר מצפי
איזי כהן / צילום: תמר מצפי

המהלך למכירת כלל ביטוח מתקדם, וכמה גופים מביעים התעניינות מקדמית. עם זאת, לפי שעה לא נפתח חדר המידע, וככל הידוע הגופים המתעניינים לא חתמו על סודיות, כך שמדובר בהתעניינות לא מחייבת.

ככל הידוע, חדר המידע - שהנו שלב הכרחי בהליך המכירה, צפוי להיפתח בשבוע הבא. עם זאת, לדברי גורם המעורה בנושא, אפשר שתהיה דחייה בפתיחת חדר המידע. בכל מקרה, קודם שייפתח חדר המידע "אין מגעים מתקדמים", כדברי גורם המעורה בנושא, וסוגיית המחיר אף לא נדונה עם מי מהמציעים.

על פי גורמים בשוק, עד כה נרשמה התעניינות מצדם של מספר גופי פיננסים בינלאומיים וזרים, בהם רוברט פינקוס, קרנות KKR, גוף ההשקעות הסיני XIO וגם קבוצת רוכשים סינית, בראשות לי היפינג - שכבר היה במגעים מתקדמים לרכישת כלל ביטוח, ולא קיבל את אישור האוצר, ושככל הנראה התעניין באפשרות לחזור למו"מ לרכישת השליטה בכלל ביטוח. כמו כן, גם שמה של חברת אמטרסט האמריקאית נקשר לבחינת רכישת השליטה בכלל ביטוח.

מניות השליטה בכלל ביטוח אמנם שייכות לאי.די.בי, אבל הן הוצאו בפועל מידיה על-ידי הפיקוח על הביטוח באוצר, וזאת משום קריסת הקבוצה תחת ההנהלה והבעלים הקודמים, והן נמצאות בידי הנאמן משה טרי. יו"ר כלל ביטוח הוא דני נוה, ומנכ"ל החברה הוא איזי כהן. בנקאי ההשקעות שמובילים את המהלך למכירת כלל ביטוח הם מקבוצת סיטי ומ-AON בנפילד.

אי.די.בי, שבשליטת אדוארדו אלשטיין, מחזיקה ב-55% ממניות כלל ביטוח. על פי המתווה שאושר לה על-ידי המפקחת על הביטוח באוצר, דורית סלינגר, על בעלת השליטה בקבוצת הביטוח השלישית בגודלה במשק למצוא רוכש, ולחתום עמו על הסכם למכירת גרעין השליטה.

כלל ביטוח נסחרת בבורסה לפי שווי של כ-3.57 מיליארד שקל. ההון העצמי של החברה עומד על כ-4.3 מיליארד שקל, וסביר שהוא יהווה רף תחתון לתמחור קבוצת הביטוח.

בימים אלה מתנהלים מגעים למכירת השליטה בקבוצת ביטוח גדולה אחרת: הפניקס, שבשליטת קבוצת דלק. בהפניקס מדובר בהסכם על מזכר הבנות בלתי מחייב שנחתם מול פוסון הסינית, לפי שווי חברה של כ-3.7 מיליארד שקל (בהתאם להון העצמי של החברה ובתוספת ריבית).

לפרטים ולהרשמה לוועידת שוק ההון של ישראל 2015, לחצו כאן

ועידת שוק ההון 2015
 ועידת שוק ההון 2015