ביקושי ענק במכרז המוסדי של חב' הנדל"ן האמריקאית מויניאן

הנפקת האג"ח הורחבה ל-1.4 מיליארד שקל, והחברה תגייס בריבית שקלית לא צמודה של 4.3% בלבד ■ בין המשקיעים: אלטשולר שחם, מיטב דש ומנורה

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

טרנד גיוסי החוב של חברות בבעלות יזמי נדל"ן יהודים-אמריקאים בישראל ממשיך לצבור הצלחה, עם הנפקת האג"ח הראשונה של חברת מויניאן לימיטד. בשלב המכרז המוסדי שנערך אתמול, הזרימו הגופים השונים הזמנות בהיקף כולל של 1.6 מיליארד שקל, מתוכם קיבלה ואישרה החברה 1.1 מיליארד שקל.

את ההנפקה מובילה חברת החיתום לאומי פרטנרס חתמים בעזרת היועצים הווארד ווייטצ'נר, מבעלי קבוצת הכדורסל הפועל ירושלים, ואורי אייזנברג, בנו של איש העסקים שלמה אייזנברג. הצלחת המכרז המוסדי אמורה להתבטא בתשלום עמלות של עשרות מיליוני שקלים לחתמים וליועצים השונים.

ל"גלובס" נודע כי על רשימת הרוכשים במכרז המוסדי נמנים גופים מוסדיים מובילים כגון אלטשולר שחם, מיטב דש ומנורה מבטחים. חברת הביטוח מגדל השתתפה גם היא במכרז, אולם הצעותיה לא התקבלו והיא עשויה לפנות כעת למכרז הציבורי, שיתקיים ביום חמישי הקרוב.

הביקוש הביא את החברה להגדיל את היקף ההנפקה הכולל לעד 1.4 מיליארד שקל, ואיפשר לה לגייס בריבית שקלית לא צמודה של 4.3% בלבד, לעומת ריבית מקסימאלית של 5.2% שהוצעה במכרז המוסדי. יש לציין כי הריבית עשויה לרדת במקצת במכרז הציבורי, אם גם בו יתקבלו ביקושים גבוהים.

מויניאן לימיטד, שבבעלות ג'וזף מויניאן, התכוונה לגייס עד 1 מיליארד שקל בהנפקת אג"ח שקליות במח"מ של 4.84 שנים, וזכתה לדירוג Aa3 באופק יציב מחברת מידרוג. חברת נדל"ן זרה אחרת בעלת דירוג זהה, דה זראסאיי של ג'ואל וינר, הנפיקה אשתקד את סדרה ב' שלה בריבית לא צמודה של 5.05%. כיום נסחרת הסדרה בתשואה שנתית לפדיון של 3.4%, כאשר המח"מ שלה עומד על 4.8 שנים.

החזקות של 675 מיליון דולר

ג'וזף מויניאן, ממשקיעי הנדל"ן הבולטים בארה"ב, נולד בטהרן ב-1954 והיגר עם משפחתו לניו-יורק כשהיה בן 17. ב-1982 הוא החל בהשקעות בתחומי הנדל"ן וייסד את קבוצת מויניאן, שמחזיקה כיום בנכסים בשטח של 20 מיליון ר"ר (1.86 מיליון מ"ר) ובשווי מוערך של כ-10 מיליארד דולר. הקבוצה פועלת בעיקר במנהטן ומתמחה בייזום וניהול פרויקטים למגורים, משרדים, שטחים מסחריים ומלונאות.

אל חברת מויניאן לימיטד יועברו עם השלמת הגיוס החזקות הקבוצה ב-15 בנייני משרדים ומסחר בשווי של 675 מיליון דולר - אחזקות בשווי של 303 מיליון דולר בשני בתי מלון, דירות יוקרה למכירה בשווי של 61 מיליון דולר ואחזקה בשווי של 167 מיליון דולר בבניין מגורים להשכרה בעל 398 דירות. בנוסף, יועברו לחברה המגייסת אחזקות בשתי הקרקעות להשקעה בשדרה ה-11, בהן זכויות בנייה למגורים בהיקף של 1,858 מ"ר.

הנפקות האגח ההמרכזיות של החברות הזרות
 הנפקות האגח ההמרכזיות של החברות הזרות