דירקטוריון דסק"ש הדיח את בן משה מתפקיד היו"ר

(עדכון) הדירקטוריון התכנס הערב ונמנע מלדון בהצעתו של בן משה להזרים לפחות 575 מיליון שקל לחברה ■ הצעתו הגיעה בתגובה להצעה שהגיש אתמול אדוארדו אלשטיין, להזרים לאי.די.בי פתוח סכום של 75 מיליון דולר

אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה / צילום: תמר מצפי
אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה / צילום: תמר מצפי

דירקטוריון דסק"ש שהתכנס הערב (ג') החליט להדיח את מוטי בן משה מתפקיד יו"ר משותף, בדומה להחלטה שהתקבלה לאחרונה בדירקטוריון אי.די.בי פתוח. במקביל, חברי דירקטוריון דסק"ש מנעו דיון בהצעה של בן משה להזרים הון לחברה.

בתגובה מסר בן משה כי דירקטוריון דסק"ש נמנע מלדון בהצעתו למרות שההצעה לא הותנתה בתנאי כלשהו. בן משה, כמו גם יש להניח בעלי החוב של דסק"ש, ילמדו את השלכות ההחלטה, קודם שיחליטו על הצעדים הבאים.

מוקדם יותר הערב בן משה הודיע לדירקטוריון דסק"ש כי הוא ערוך ומוכן להזרים לחברה לפחות 575 מיליון שקל לצורך חיזוק מצבה הפיננסי.

בן משה התכוון להציע לדירקטוריון להזרים לחברה את הסכום המדובר כנגד הקצאת מניות, כשמקביל תכלול התוכנית שורה של צעדים תפעוליים הכוללים את הגברת מעורבותו בחברות הליבה (סלקום, שופרסל ונכסים ובניין) לצורך השבחתן.

במקביל, בן משה היה מעוניים לשכנע את הדירקטוריון לפעול למימוש הבעלות על בניין HSBC בניו-יורק, שלאחרונה דווח כי נכסים ובניין קיבלה הצעה למכור אותו ב-900 מיליון דולר (כ-3.5 מיליארד שקל).

הצעתו של בן משה מגיעה בתגובה להצעה שהגיש אתמול אדוארדו אלשטיין, להזרים לאי.די.בי פתוח סכום של 75 מיליון דולר (כ-290 מיליון שקל), שיועבר לדיסקונט השקעות לצורך חיזוקה.

בן משה אינו מעוניין לפגוע בבעלי המניות ובנושים של אי.די.בי פתוח, ולכן צפוי להודיע כי יסכים גם הוא להעביר את כספו דרך אי.די.בי, אם דירקטוריון דסק"ש יקבע כי מתווה זה עדיף בעיניו.

הצעתו הנגדית של בן משה מלמדת כי הוא נכון לפתוח מחדש את ההתמודדות על נכסי הקבוצה, לאחר שמיאן להשתתף בהנפקת הזכויות האחרונה של אי.די.בי, ועקב כך דוללו אחזקותיו בה ל-16.2%, בעוד אחזקותיו של אלשטיין צמחו ל-61.5%.

הדח"צים שכרו כיועץ את עו"ד אורי רוזנברג ממשרד אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות'.