נעילה שלילית בת"א; פרוטרום ירדה 1.9%, דסק"ש 5.4%

הפועלים, דיסקונט, פז, פרוטרום והבינלאומי פרסמו דוחות טובים ■ המסחר בבורסות העולם מתנהל בנטייה לירידות

בורסת תל אביב / צלם: רויטרס
בורסת תל אביב / צלם: רויטרס

המסחר בבורסה של תל-אביב ננעל היום (ד') בירידות קלות, על רקע נטייה לירידות בבורסות העולם. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל.

יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס, אומר בסקירתו השבועית כי "העולם מצוי תקופה ארוכה מידי בהרחבה מוניטרית אגרסיבית כאשר רק לפני מספר חודשים הוא קיבל תאוצה מחודשת. למרות זאת אני לא בטוח שה'קיפול' עומד להיות הרבה יותר מהיר מכפי שמתומחר כיום בשווקים".

כאמור, המסחר בוול סטריט נחתם אתמול במגמה מעורבת, כאשר מדד הדאו הוסיף לערכו פחות מ-0.1% בעוד ה-S&P התקשה להעפיל לשיא נוסף. זאת ברקע ראלי שחתם את המסחר בבורסות אירופה ונתוני מאקרו שפורסמו לפני פתיחת המסחר.

מבול דוחות כספיים

בנק הפועלים פרסם הבוקר דוחות טובים לרבעון הראשון של שנת 2015 . בשורה התחתונה דיווח הבנק כי הרווח הנקי הסתכם ב-808 מיליון שקל ברבעון, עלייה של 11.3% בהשוואה ל-726 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

אל על דיווחה על צמצום ההפסד הנקי ל-15.99 מיליון דולר ברבעון, זאת לעומת הפסד של 39.65 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2014.

פרוטרום מדווחת הבוקר על עלייה של 3% בהכנסות הרבעוניות ל-194.2 מיליון דולר, בעוד הרווח הנקי רשם עלייה של 17.1% ל-21.4 מיליון דולר.

קבוצת עזריאלי מסכמת הבוקר את הרבעון הראשון של 2015 עם עלייה של 6.5% ב-NOI, שהסתכם ב-298 מיליון שקל. בשורה התחתונה רשמה החברה ירידה ברווח הנקי ל-191 מיליון שקל.

בנק דיסקונט דיווח הבוקר כי הרווח הנקי של הבנק ברבעון הסתכם ב-242 מיליון שקל, לעומת 131 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה בשיעור של 84.7%. הזינוק ברווח נבע מירידה בהוצאות על הפסדי אשראי, עלייה בהכנסות שאינן מריבית ומירידה בהוצאות התפעוליות ואחרות.

פז דיווחה היום כי הרווח הנקי של החברה עלה לכ-190 מיליון שקל, עלייה של כ-130% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו התחייב אתמול להשלים את רפורמת השוק הסיטונאי, פחות מ-48 שעות אחרי שפיטר בשיחת טלפון את מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר, שדחף את הרפורמה. נציין את בזק .

הטלטלות בקבוצת אי.די.בי נמשכות ואתמול דירקטוריון דיסקונט השקעות הדיח את מוטי בן משה מתפקיד היו"ר.