נעילה חיובית באירופה; "המדדים ימשיכו לעלות לשיאים חדשים"

ביפן דווח היום כי המשק המקומי צמח בקצב שנתי של 2.4% ברבעון הראשון של 2015 לעומת צפי כלכלנים לצמיחה של 1.5%

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') במגמה חיובית, לאחר שגם אתמול נרשמו עליות חדות. המסחר בוול סטריט מתנהל ביציבות לקראת ההודעה המוניטרית של הפד.

שלמה קופר, אנליסט ראשי ב"מגמות", מציין כי "המשקיעים שואלים כיצד יתכן שוול-סטריט בשיאים היסטוריים כאשר הנתונים הכלכליים שמתפרסמים לאחרונה הם הגרועים ביותר שראינו בשנתיים-שלוש האחרונות? התשובה לכך היא שזה בדיוק טבעו של שוק שוורי שאיננו צריך תירוצים מיוחדים להמשיך למעלה. מבט על רמות המזומנים וההשקעות במאזנים של הפירמות מראה מספרים חזקים מאוד. החברות רוכשות בחזרה את מניותיהן בבורסה, מעלות דיבידנדים. הפירמות פועלות לטובת בעלי המניות יותר ויותר. המשקיעים מעריכים זאת ורוכשים עוד מניות. זוהי הדינמיקה שתוביל גם לשיאים נוספים בעתיד".

מגמה מעורבת אפיינה היום את המסחר בבורסות אסיה, לאחר סגירה יציבה בוול סטריט. בורסת טוקיו עלתה לאחר נתוני מאקרו חיוביים שפורסמו היום.

ביפן דווח היום כי המשק המקומי צמח בקצב שנתי של 2.4% ברבעון הראשון של 2015 לעומת צפי כלכלנים לצמיחה של 1.5%.

כאמור, המסחר בוול סטריט נחתם אתמול במגמה מעורבת, כאשר מדד הדאו הוסיף לערכו פחות מ-0.1% בעוד ה-S&P התקשה להעפיל לשיא נוסף. זאת ברקע ראלי שחתם את המסחר בבורסות אירופה ונתוני מאקרו שפורסמו לפני פתיחת המסחר.

לאחר שבתקופה האחרונה חוו אגרות החוב הממשלתיות נפילות מהותיות והתשואות עלו, תוך שהן לוחצות על שוקי המניות ומחלישות את הדולר, אתמול אמר בנואה קר (Benoit Coeure), בכיר בבנק המרכזי האירופי (ECB), כי לדעתו לא מדובר באירוע חריג אלא רק בתיקון בריא בשוק האג"ח בגרמניה. לדברי קר, הירידות באג"ח לא מהוות "גורם לדאגה" אלא מדובר בתיקון ותו לא. קר הוסיף כי הבנק המרכזי האירופי יגביר את רכישות האג"ח שלו בחודשים מאי ויוני על מנת לשמור על ממוצע רכישות של 60 מיליארד אירו בחודש, עליו התחייב הבנק המרכזי.

"אני לא חושב שהפד יעלה ריבית השנה, אני לונג על אג"ח ועל מניות. כשבנקים מרכזיים קונים אג"ח הם שומרים על ריבית נמוכה, וריבית נמוכה מביאה לעליות שערים בשוקי המניות", ציין דניאל ווסטון, מנהל השקעות ב-Aimed Capital.

מניית Askul זינקה כ-12% בטוקיו לאחר שהחברה הכריזה על רכישה בחזרה של מניותיה.

מניית טאקדה צנחה בכ-10% לאחר שיצרנית כריות האוויר הכריזה על הרחבת הקריאה לבדיקת רכבים לכ-34 מיליון יחידות.