רווחי פז זינקו ל-190 מיליון שקל; שיפור במרווחי הזיקוק

הרווח ברבעון הראשון - יותר מכל הרווח השנתי ב-2014 ■ המנכ"ל: מגמת השיפור בתוצאות הקבוצה נמשכת מזה מספר רבעונים

תחנת דלק / צילום: תמר מצפי
תחנת דלק / צילום: תמר מצפי

פז נפט שבשליטת צדיק בינו מסכמת הבוקר (ד') את הרבעון הראשון של השנה עם זינוק ברווח הנקי ל-190 מיליון שקל, יותר מכל הרווח השנתי ב-2014. ברבעון המקביל אשתקד הרוויחה החברה 83 מיליון שקל.

הרווח הנקי המתואם הסתכם ב-167 מיליון שקל, זאת לעומת 53 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקפיצה ברבעון זה מוסברת, בין השאר, בשיפור דרמטי במגזר הזיקוק וכן בשיפור בתוצאות חטיבת התעשייה והשירותים.

ב-EBITDA רשמה זינוק ל-387 מיליון שקל, בעוד הרווח התפעולי נסק ל-288 מיליון שקל. מרווח הזיקוק עמד ברבעון החולף על כ-10.4 דולר לחבית, זאת מול סביבת מרווחי ייחוס של 6.5 דולר לחבית.

המנכ"ל יונה פוגל ציין עם פרסום הדוחות כי "הרווח הנקי ברבעון גבוה מסך רווחי החברה בכל שנת 2014 ומגמת השיפור בתוצאות הקבוצה נמשכת מזה מספר רבעונים. הגידול ברווח נובע בעיקר מזינוק בתוצאות מגזר הזיקוק שהגדיל את הרווח התפעולי ב-161 מיליון שקל, בעיקר בזכות אופטימיזציה תפעולית והשקעות שהחברה ביצעה אשר אפשרו מיצוי מיטבי מסביבת מרווחים חיובית וסביבה עסקית תומכת.

"השיפור ניכר גם בשתי החטיבות האחרות של הקבוצה וזאת, בעיקר, כתוצאה מגידול במכירות פזגז ושיפור התוצאות העסקיות במגזר הקמעונאות. פז ממשיכה להציג גיוון בפעילות העסקית עליה בתרומת של כל מגזרי הפעילות, כאשר חטיבות התעשייה והקמעונאות תורמות 50% מהרווח ברבעון זה".