אבי ברגר מחייב את בזק לספק טלפוניה למתחרים

מנכ"ל משרד התקשורת המפוטר הנחה את מנכ"לית בזק הנדלר איך לאפשר למתחרים שימוש בתשתיות הטלפוניה ■ בזק תגיש תשובה לבג"ץ בשבוע הבא ותפרט מדוע לדעתה משרד התקשורת חורג מסמכותו ומתעמר בה

נמשך קרב המאסף על הרפורמה בפס הרחב באינטרנט: לאחר שפוטר בשיחת טלפון על-ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, אבי ברגר, מנכ"ל משרד התקשורת היוצא, ממשיך לעבוד כרגיל עד שיוחלף בפועל.

הבוקר, כך נודע ל"גלובס", שלח ברגר מכתב למנכ"לית בזק, סטלה הנדלר, ובו הנחיות כיצד על החברה לאפשר למתחרים שימוש בתשתיות הטלפוניה שלה. כידוע, בזק מתנגדת בתוקף לשימוש זה של המתחרים. ברגר צירף למכתב פירוט הנדסי שבו הוא מגדיר שינויים בתיק השירות של הטלפוניה של בזק, שכוללים את הממשק המלא להעברת לקוחות ממנה לטובת המתחרים במסגרת הרפורמה.

במכתבו להנדלר כותב ברגר: "היות שבזק סירבה ומסרבת לגבש תהליכי עבודה לאספקת שירות טלפוניה בשוק סיטונאי בהתאם להוראות תיק השירות, קל וחומר להגיע להסכמות בנושא מול ספקיות השירות, נדרש המשרד להתערב בנושא".

בהמשך כותב ברגר, כי הוא מתערב ומגדיר את הפורמט כיצד תעבוד הטלפוניה, ואת התיקונים בתיק השירות. צעדו זה של ברגר נועד לקבוע עובדה חד משמעית, כי הטלפוניה של בזק היא חלק מהרפורמה בשוק התקשורת הקווי.

בזק, מנגד, תולה את יהבה בבג"ץ שתגיש בשבוע הבא ובו היא תפרט מדוע לדעתה משרד התקשורת חורג מסמכותו ולמעשה מתעמר בה, היות והיא אינה יכולה לעמוד בדרישות ההנדסיות שברגר קבע.

בזק סירבה להגיב לידיעה.