גיוס של 8 מיליון דולר לחברה שמטפלת בפציעות בכתף

חברת אורתוספייס משתמשת בבלון כדי להפריד בין אזורים בכתף: "איננו מנסים לתקן אנטומיה שכבר אי אפשר לתקן אותה, אלא נותנים כלי שמשחרר את החולה מהכאב"

חברת אורתוספייס (OrthoSpace), שפיתחה מוצר לתמיכה לאחר קריעה משמעותית של גיד הכתף, גייסה 8 מיליון דולר בהובלת קרן Healthpoint capital ובהשתתפות המשקיעים הקיימים - קרן טריונצ'רס וחברת הציוד הרפואי Smith and Nephew.

חברת האחזקות הבורסאית קסניה ניצלה את ההזדמנות כדי למכור את אחזקתה בחברה תמורת 2.15 מיליון דולר, והכירה ברווח של 6.2 מיליון שקל על השקעתה המקורית. מניות קסניה נמכרו ל-Healthpoint Capital.

בהודעתה של קסניה לבורסה היום נאמר כי כמה מן המשקיעים הראשונים של החברה מכרו את אחזקותיהם להלת'פוינט. רשימת המשקיעים בחברה (שלא כולם מימשו את אחזקותיהם) כוללת את VLSI (קרן לתמיכה במיזמים המהווים שיתוף פעולה בין ישראל למדינת וירג'יניה בארה"ב), מועדוני האנג'לים תבל ו-AJJS, המאיץ Viasci וחברת Arthocare.

אורתוספייס הוקמה בחממת קסניה כספין אוף של חברת ביופרוטקסט, שפיתחה בלון להרחקה של רקמות בריאות מערמונית מוגדלת, כדי לבצע הקרנות לערמונית בלי נזק לרקמות הבריאות. בהמשך הסתבר כי בלון שמיוצר בטכנולוגיה* דומה, יכול לשמש גם כטיפול בפגיעה בקריעה בגיד הכתף. הוא מהווה חיץ בין האזורים הפצועים בכתף, באופן שמקל על הכאב, ולאחר מכן מתכלה בהדרגה עם הריפוי. בכך הוא מהווה תחליף לניתוח פולשני. על הבסיס הזה הוקמה אורתוספייס ב-2009.

החברה גייסה עד היום 8.3 מיליון דולר, לא כולל הסבב הנוכחי, על פי נתוני IVC. מטרי וונצ'רס, המשקיעה בחברה, נמסר כי החברה מוכרת בהצלחה בשוק האירופאי וקרובה לאיזון תפעולי.

לדברי המנכ"ל איתי ברנע, החברה ערוכה לצמיחה בינלאומית בשוק שכיום אין בו חלופות טובות רבות. ברנע: "הייחוד שלנו הוא שאנחנו נותנים מענה לקבוצת חולים גדולה שמוגדרת כרונית - אנשים יחסית מבוגרים עם איכות רקמות נמוכה, שמגיבים פחות טוב לטיפולים הפולשניים כגון תיקון גידים והחלפות מפרקי כתף. אורתוספייס היא פרוצדורה מאוד זעיר פולשנית, שאורכת דקות ספורות בחדר ניתוח.

"איננו מנסים לתקן אנטומיה שכבר אי אפשר לתקן אותה, אלא נותנים כלי שמשחרר את החולה מהכאב ומסייע לו לעבור פיזיותרפיה ותהליך של שיקום. הרופאים לא מתכוונים להפוך את האנשים הללו לספורטאים אלא להחזיר אותם לתיפקוד תקין ולשחרר אותם מהכאב".