אירופה ננעלה בעליות קלות לאחר פרסום נתוני מאקרו

נתון ה-PMI לגוש האירו אכזב עם קריאה של 53.4 נק' - שפל של 3 חודשים ■ נתונים מעורבים בארה"ב

בורסות אסיה / צילום: רויטרס
בורסות אסיה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ה') בעליות קלות בסיומו של יום תנודתי, כשהמשקיעים מעכלים את נתוני המאקרו הרבים שפורסמו היום בעולם, וגם את פרוטוקול הפד מאתמול.

בארה"ב פורסמו, כמדי שבוע, תביעות האבטלה השבועיות, שרשמו עלייה ל-274 אלף לעומת צפי ל-271 אלף, ולעומת 264 אלף בשבוע הקודם. כמו כן התפרסם היום מדד PMI של מרקיט לחודש מאי שרשם ירידה ל-53.8 נק' במאי לעומת 54.1 נק' באפריל. עוד פורסמו מדד האינדיקטורים הכלכליים המובילים שעלה ב-0.7% באפריל, מכירות בתים מיד שנייה ירדו ב-3.3% לרמה שנתית של 5.04 מיליון יחידות ומדד ה"פילי פד" עמד על 6.7 נק' במאי.

לאחר פרסום פרוטוקול פגישת הפד מאפריל (על כך בהמשך), המשקיעים מחכים לנאומה של ג'נט ילן מחר, ומקווים שהיא תשפוך אור נוסף על התוכניות המוניטריות של הבנק המרכזי של ארה"ב.

בזירת המאקרו באירופה התפרסם היום נתון ה-PMI לגוש האירו, שאכזב עם קריאה של 53.4 נק' - שפל של 3 חודשים. נתון השירותים ירד לשפל של 4 חודשים, עם קריאה של 53.3 נק'. מנגד, מדד הייצור עלה לשיא של 13 חודשים עם 52.3 נק'.

גם יוון עדיין במוקד, לאחר שאתמול אמר שר האוצר הגרמני, וולפגנג שאובל, כי אין להוציא מכלל אפשרות דיפולט יווני.

עליות באסיה

עליות שערים נרשמו היום במרבית בורסות אסיה, בעיקר ברקע נתון מאקרו בסין [הרחבה בהמשך]. בוול סטריט ננעל אמש המסחר במגמה מעורבת.

קריאה מוקדמת של מדד מנהלי הרכש (PMI) של בנק HSBC בסין הצביע אומנם על עלייה בחודש מאי ל-49.1 נקודות, אך מתחת לצפי המוקדם לקריאה של 49.3 נקודות. באפריל עמד המדד על 48.9 נקודות. נזכיר כי כל קריאה מתחת ל-50 נקודות פירושה התכווצות כלכלית.

"ככל שהנתונים חלשים יותר, כך גוברות הספקולציות לעוד תמריצים מוניטאריים. השוק מצוי בקונצנזוס כי הכלכלה לא תאיץ בקרוב, אז נתוני מאקרו חלשים לא ממש מייצרים אפקט משמעותי", ציינו הבוקר ב-West China Securities.

ובארה"ב, רק "מעט" מחברי ועידת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב תומכים בהעלאת ריבית בחודש יוני הקרוב, כך עולה מפרוטוקול פגישת המדיניות האחרונה של הפד. הפרוטוקול של הפגישה באפריל, שפורסם אמש, מראה כי ההתלהבות לגבי העלאה של הריבית ביוני הייתה פחותה מאשר בפגישה הקודמת, בחודש מארס.