עליות קלות בסיום המסחר בוול סטריט, ה-S&P 500 בשיא

מדד האינדיקטורים הכלכליים המובילים עלה ב-0.7% באפריל ■ מכירות בתים מיד שנייה ירדו ב-3.3% לרמה שנתית של 5.04 מיליון יחידות ■ במורגן סטנלי אופטימיים בנוגע לביצועי אפל בשנה הקרובה

בורסה עליות וול סטריט / צלם: רויטרס
בורסה עליות וול סטריט / צלם: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות שערים קלות, לאחר נעילה מעורבת אמש, כשברקע מבול של נתוני מאקרו ופרוטוקול הפד מפגישתו באפריל - ממנו עולה כי העלאת ריבית ביוני כלל הנראה ירדה מהפרק. מדד ה-S&P 500 לא עוצר וגם היום טיפס לשיא חדש.

אתמול, כאמור, פורסם פרוטוקול הפד מפגישתו באפריל, שהראה כי רק "מעט" מחברי ועידת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב תומכים בהעלאת ריבית בחודש יוני הקרוב. בחודש מארס, מנגד, הניסוח היה כי "מספר" (Several) חברי פד תמכו במהלך הזה.

על פי הפרוטוקול הנוכחי, חברים רבים בפד מאמינים כי העלאה ביוני היא מוקדמת מדי, אם כי הם לא פוסלים את האפשרות על הסף. מרבית הבכירים מאמינים כי החולשה הכלכלית ברבעון הראשון היא זמנית וכי הכלכלה תחזור לקצב טוב יותר, מה שעשוי לרמוז על העלאה של הריבית מאוחר יותר השנה.

באותו הקשר, יו"ר הפדרל ריזרב ג'נט יילן צפויה לנאום ביום שישי הקרוב בערב בלשכת המסחר האמריקנית בנושא המדיניות של הבנק המרכזי בתקופה הקרובה.

מדד האינדיקטורים הכלכליים המובילים עלה

לוח המאקרו היה עמוס היום בנתונים. תחילה פורסמו, כמדי שבוע, תביעות האבטלה השבועיות, שרשמו עלייה ל-274 אלף לעומת צפי ל-271 אלף, ולעומת 264 אלף בשבוע הקודם.

כמו כן התפרסם היום מדד PMI של מרקיט לחודש מאי שרשם ירידה ל-53.8 נק' במאי לעומת 54.1 נק' באפריל.

עוד פורסמו מדד האינדיקטורים הכלכליים המובילים שעלה ב-0.7% באפריל, מכירות בתים מיד שנייה ירדו ב-3.3% לרמה שנתית של 5.04 מיליון יחידות ומדד ה"פילי פד" עמד על 6.7 נק' במאי.

במסגרת המדווחות היום על תוצאותיהן לרבעון הראשון, בסט ביי היכתה את תחזיות הרווח עם 37 סנט למניה לעומת צפי ל-29 סנט למניה. הכנסות החברה עמדו על 8.56 מיליארד דולר לעומת צפי ל-8.46 מיליארד דולר. עוד ידווחו HP וגאפ .

אמזון הודיעה היום כי החלה בשירות אספקת ארוחות ומצרכי מזון במנהטן בתוך שעה מקבלת ההזמנה.

כלכלני מורגן סטנלי עדכנו את המלצתם למניות אפל . האנליסטית קאתי הוברטי הותירה מחיר יעד למניה על 166 דולר אולם ציינה כי "בתרחיש השורי" המניה עשויה לטפס ל-195 דולר.

אלביט מערכות רוכשת חטיבה מנייס תמורת עד כ-158 מיליון דולר.